Cu ajutorul medicului nutriționist Maria Victoria Racu, descoperim cele patru modalități de a crește rata metabolică, lucru care duce la arderea caloriilor și pierderea în kilograme. Iată care sunt principiile de bază pe care să le urmăm pentru a obține rezultatele dorite.

Cum obținem un metabolism mai rapid?

Vorbind despre metabolism ne gândim în mod automat la arderea caloriilor și la slăbire. Urmând însă definiția medicală, metabolismul este totalitatea reacțiilor chimice din corp. Sau, mai simplu vorbind, schimbul de substanțe pe care îl facem zilnic cu mediul înconjurător.

Ceea ce ne ajută să slăbim însă este rata metabolică. Cu cât mai mare este ea, cu atât mai ușor vom arde kilogramele, dar și le vom menține constante. Din fericire, aceasta poate fi accelerată. Deci, și kilogramele pot pleca mai ușor, iar dispoziția- să devină mai bună. Prin intermediul alimentației, urmând câteva principii de bază.

  1. Spune DA proteinelor

Proteinele mențin sațietatea și ard multe calorii când se digeră. 30 % de proteine în meniul tău zilnic te vor face să consumi cu 400 de calorii mai puțin, conform unui studiu medical recent. În plus, dacă ești obsedată de diete și te cam limitezi în toate- aceste proteine te vor ajuta să nu pierzi din masa musculară. Cu ele, un corp tonifiat e și mai aproape!

Găsești proteine în carne și pește slab, ouă, lactate (în special iaurt și cașcaval), dar și în produse vegetale, precum boboase, nuci și semințe sau ciuperci.

  1. Și mineralele te pot ajuta

Fierul, Zincul și Seleniul– alături de Iod, iată mineralele „pentru slăbit”. Pentru că toate îmbunătățesc funcția glandei tiroide, cea ce are grijă de metabolismul tău. Consumând aceste minerale zilnic, kilogramele în plus nu își vor face apariția atât de rapid.

Găsești aceste minerale în produsele de mare, carnea roșie, boboase, semințe și nuci.

  1. Condimentează-ți viața

Alegând condimentele potrivite poți scăpa și de kilogramele în plus. În ajutor îți vin ghimbirul, piperul iute sau chilli. Datorită compusului, denumit capsaicină – rata metabolismului se va accelera, iar tu vei arde cu mult mai eficient caloriile în plus. Poți testa și capacitățile de reducere a poftei de mâncare a ardeiului iute chiar la următorul tău prânz.

  1. Fă din ceaiuri un prieten

Ceaiul verde sau Oolong îți pot arde grăsimile cu 10 % mai eficient. Acestea îți pot „extrage”, la propriu, grăsimile din țesuturi și utiliza pentru energie. Dar! Atenție la conținut. Nu opta pentru cele cu arome adăugate, pentru a obține maxim beneficii. În plus, o felie de tort sau biscuiții alături de acest ceai îți vor aduce ZERO rezultate.

Un metabolism va fi și mai rapid alături de exerciții fizice intense sau cu greutăți, o hidratare eficientă, dar și un somn odihnitor.

Fii atentă la alegerea ta! Maria-Victoria Racu, medic nutriționist.

Vezi și: Alimentele care ne „încarcă bateriile”. Medicul nutriționist ne spune ce să mâncăm pentru a ne umple de energie