Unele persoane nu pot consuma bucatele fără ca să adauge condimente care să le ofere un gust intens, picant. Alte persoane aleg să evite mâncare picantă. Este aceasta bună pentru organismul nostru sau ar fi mai bine să o evităm? Despre beneficiile și daunele mâncării picante, citește mai jos.

După cum s-a dovedit, dacă renunțăm la mâncarea picantă avem multe de pierdut. Potrivit medicilor, condimentele picante nu doar intensifică gustul bucatelor, dar au și numeroase avantaje care ne întăresc sănătatea.

Cert este că ardeiul iute conține o substanță numită capsaicină, aceasta îi redă ardeiului iuțeală, dar în același timp îl face și extrem de util pentru sănătate.

Medicii susțin că anume capsaicina întărește sistemul imunitar si permite organismului să lupte cu diverse boli. Știm că în China, oamenii care mănâncă ardei iute de câteva ori pe săptămână, trăiesc mai mult decât cei care renunță la condimentele picante.

Un alt condiment sănătos picant este turmericul. Principalul ingredient activ în turmeric este curcumina, care după cum arată studiile, poate ajuta la prevenirea cancerului și la reducerea inflamațiilor în organism.

Beneficiile mâncării picante

Prezența moderată a mâncărilor picante în dietă are următoarele beneficii:

1.Previne bolile cardiovasculare

„Ardeiul iute și turmericul au o serie de proprietăți care îmbunătățesc sănătatea inimii”, spune un specialist în medicina cardiovasculară. Atât turmericul cât și ardeiul iute îmbunătățesc circulația sângelui. Capsaicina dilată vasele de sânge și ajută la prevenirea cheagurilor de sânge, iar curcumina conține elemente antiinflamatorii cu adevărat puternice, care repară vasele de sânge deteriorate și ajută la scăderea colesterolului rău.

2. Te ajută să scapi de kilogramele în plus

În ciuda faptului că antrenamentul și alimentația adecvată joacă un rol esențial când este vorba de pierderea în greutate, condimentele picante din dieta dvs. pot accelera procesul de pierdere în greutate. „Studiile arată că atunci când mănânci ardei iute, temperatura corpului crește – la rândul lui, acesta, stimulează metabolismul și crește arderea grăsimilor până la 16%”, notează nutriționista Pamela Peeke. Drept urmare, corpul tău arde mai repede caloriile. Mai mult, alimentele picante pot reduce și apetitul și foamea, ceea ce poate reduce caloriile și poate controla greutatea.

3. Secretul unei vieți longevive

În timpul unui studiu realizat de Academia Chineză de Științe Medicale și Școala Harvard de Sănătate Publică, experții au examinat tiparele dietetice a 500.000 de chinezi cu vârste cuprinse între 30-79 ani pe o perioadă de cinci ani și au constatat că persoanele care mâncau alimente picante de șase sau șapte ori pe săptămână prezentau cu 14% un risc mai mic de moarte timpurie decât cei care nu au consumat iute.

„Consumul alimentelor picante ajută la prevenirea cancerului, întărește sănătatea inimii și ne ajută să slăbim. Împreună, toate acestea ne ajută să trăim mai mult ”, explică Pamela Peeke.

Efectele dăunătoare ale bucatelor picante

Produsele picante sunt adesea învinovățite de apariția unor afecțiuni precum gastrita și ulcerul gastric, dar medicii afirmă în unanimitate că adevăratele cauze ale apariției acestor afecțiuni se ascund în administrarea pe termen lung a medicamentelor antiinflamatoare nesteroidiene, cum ar fi ibuprofenul sau aspirina, sau infecția bacteriană cu Helicobacter pylori, mai rar, tumorile, dar nicidecum nu condimentele picante.

„Contrar credinței populare, numeroase studii arată că capsaicina, dimpotrivă, împiedică dezvoltarea ulcerelor la stomac la persoanele care iau medicamente anti-inflamatorii nesteroidiene”, notează gastroenterologul Edwin McDonald

Singurul lucru pe care se concentrează specialiștii este cantitatea de picant. Medicii sfătuiesc ca, picantul să fie consumat în cantități moderate de două până la trei ori pe săptămână, și să se evite alimentele picante de origine dubioasă.

De asemenea, trebuie de avut în vedere faptul că intoleranța acută sau sensibilitatea la mâncarea picantă poate fi cauzată de așa-numitul sindrom de colon iritabil – o boală gastrointestinală care este însoțită de simptome precum dureri abdominale, diaree, constipație sau balonare. Dacă alimentele condimentate îți provoacă simptome de colon iritat și alt disconfort, cel mai bine este să excluzi alimentele picante din meniul tău. Dacă nu, nu este nevoie să evitați mâncarea picantă.

Cum poți include condimentele picante în dieta ta

Dacă nu ești un iubitor al mâncărurilor condimentate, atunci îți va fi mai dificil să te obișnuiești cu condimentele picante. Principala regulă este includerea treptată a acestora.

Obișnuiește-te să adaugi în mâncare piperul cayenne macinat, chili sau turmeric. Poți să folosești și ardeiul iute proaspăt în pregătirea bucatelor, la temperaturi ridicate acesta își păstrează perfect proprietățile.

Pentru a obține maxim beneficiu din condimentele picante, medicii recomandă consumul de ardei iute și turmeric de două-trei ori pe săptămână, fără a exagera cantitatea.

Sursa: Glamour.ru