Studii: Academia de Muzica, Teatru și Arte Plastice, la Management Social;

Ocupație: Mămica profesionistă, doula, consilier de babywearing, în trecut copywriter reclamist și lector universitar;

Pasiuni: Stilourile cu peniță, draparea țesăturilor, vrăjitorii de bucătărie (în sensul explorării ingredientelor din care gătesc, și a făcutului de cosmetice „de casă”), etc;

Limbi străine: Rusa, engleza, franceza;

Ultima carte citită: „Foxglove Summer” de Ben Aaronovitch.

Sugerează și tu o doamnă notorie!

„Îainte să am copii am făcut reclamă, cu mult drag, și am plecat de la agenția mea în 2006 fiind șef de departament de Creație, ca să mă fac mămică, și circumstanțele să mă facă antreprenor și consilier de purtat bebeluși în sling, iar a treia naștere m-a determinat să mă fac doula. Purtându-mi copiii, am descoperit ca e posibil de combinat o viață activă, integrându-ți în ea copiii, și idea că viața socială și profesională ar trebui puse pe „hold” pentru câțiva ani, atunci când devii mama este, de fapt un mit al civilizației noastre, și că poți savura ce e mai bun din ambele lumi”, a precizat Geta.

GetaFăcând advocay pentru purtatul bebelușilor în Moldova, în 2008 a luat premiul Best Babywearing Week Publicity Campaign, de la organizatorii săptămânii mondiale a bebelușilor purtați, organizației Babywearing International. În 2009, tot cu ocazia International Babywearing Week, îmreuna cu fotograful Rodica Dumbrăveanu, a organizat o expoziție de fotografie cu genericul „La distanța unui pupic”, care a fost expusa timp de o lună în holul unui mall din Chișinău și încă o lună în galeria de artă din Bălți.

Mai târziu, în 2012, în colaborare cu studioul Codobelc, a mai facut o campanie de promovare a purtatului bebelușilor, intitulată „Purtând Tradițiile”. Acest set de fotografii a fost proiectat timp de o luna pe ecrane LED pe străzile Chișinăului.

Dar pe lângă advocacy, eroina noastră se mai poat mândri și cu faptul că a fost primul producător de port-bebe-uri ergonomice din Moldova, și între anii 2007 și 2010 a lansat și a produs 2 mărci de port bebe. În 2009, rețeaua de distribuție pentru mărcile Choo Choo și Lilu sling cuprindea 13 magazine în 3 orașe din Moldova, iar mămicile din România făceau comenzi colective de slinguri cu inel marca Lilu.

Geta

„În 2010, l-am născut pe Ștefan și am pus pe pauză afacerile, dar am continuat să fac consiliere pentru mămici, așa a fondat Clubul mămicilor fermecate. Anul acesta, în primavară, am decis să relansez marca Choo Choo Baby Carriers, care din aprilie și până astăzi crește mai repede decât mă așteptam. Așa, foarte expromt și ne planificat, port-bebeurile mele m-au dus tocmai până la Rotterdam, în lista finaliștilor concursului de investiții pentru start-up-uri Get in The Ring. La concurs au participat peste 2000 de afaceri, iar eu am luat finala regională est eurpeană, din Sofia, și am ajuns printre cei 8 finaliști din mai mult de 2000 de afaceri din întreaga lume. Eu și acum sunt copleșită de eveniment, chiar dacă au trecut aproape două săptămâni de atunci. Dar, am planuri mari pentru port bebe-urile Choo Choo, și acum trebuie să muncesc intens ca sa realizez, și asta urmează să fac anul care vine”, a precizat Geta Rasciuc.

GetaNu are un motto după care se conduce în viață, dar știe că „poate să facă orice își dorește, iar lucrurile pe care nu le face, nu le face pentru că nu vrea”.

„Cred că avem toți potențial să realizăm orice, trebuie doar să vrem, și atunci se găsesc și cai și instrumente. Dar, să nu diminuăm importanța lenevitului! Atunci când îți este lene să faci ceva, probabil chiar ai nevoie de o pauză, pentru ca e imposibil să lenevești la nesfârșit și atunci când ai lenevit destul, imediat începi să cauți vreo treabă”, a precizat Geta.

O femei puternică și ambițioasă, Geta își cunoaște limitele și încearcă mereu să-și fixeze obiective din ce în ce mai mari. „Oi fi eu romantică, dar cred că toată lumea trebuie să-și facă treaba. Bărbații, femeile, tinerii și chiar și copiii! Nu-i deloc ok să stai și să aștepți până o sa vină cineva „să te deservească” pentru ca ai ochi frumoți și „vai, sărmănica! N-are cu cine lăsa copilu’!”. Mai mult ca atât, conceptul de attachement parenting, pe care îl iubesc și îl promovez, presupune o relație mama-bebe, unde „centrul universului” e mama, iar bebe e satelitul ei, deci toate se învârt în jurul tău, femeie, și tu trebuie să dirijezi ce ți se întâmplă ție și „sateliților” tăi.

getaAșa, oferind un model-etalon de om matur, cu experiența, activ și implicat, copiii, o să te copie, așa cum te văd. Și dacă ei te vad scuipând răsărită în fața casei, să nu aștepți de la ei altceva în viitor – vei crește și tu scuipători de răsărită, cât nu le-ai povesti despre idealuri și comportamente elevate, pentru ca ei (copiii) cresc urmând modelul pe care îl văd în față și făcând concluzii din experiențe proprii, da nu procesând cuvântările pe care le ascultă.

Deci, dacă vrem să avem viitoare generații active și implicate, generația noastră de mame trebuie, neapărat să fie și să facă așa. Omenirea de mai încolo va fi o priveliște tristă, dacă femeile vor fi pasive”, a conchis Geta Rasciuc.

Foto: PentruEA, Facebook.com

Sursa: EaLider.md

Sugerează și tu o doamnă notorie!