S-a îndrăgostit de Moldova în timpul unei vizite pe care a făcut acum câțiva ani în cadrul unui proiect de binefacere. De atunci, gândul că ar putea să-și schimbe viața nu i-a mai dat pace, așa că a decis să pună pe roate o afacere cu gust de brânză fină și rădăcini franceze – la Horodiște. După încercări, experimente, reușite și căderi a apărut Fromage, brandul care crează în Moldova brânzeturi franceze. 

Gândul de a începe o afacere într-o localitate rurală, într-o țară cu o economie în curs de dezvoltare, nu l-a speriat pe Thierry Ernst. Scopul principal era să se facă util, să ajute localnicii să aibă locuri de muncă și să-și testeze limitele de antreprenor care a pornit la drum cu riscul de mână.

„În satul Horodiște din raionul Rezina noi încercăm să-i ajutăm pe oameni să se angajeze în câmpul muncii. Am devenit parteneri cu oamenii de aici. Fabricăm brânzeturile din laptele pe care îl cumpărăm de la localnici în cadrului unui proiect social. Astfel, ajutăm familiile cu venituri mici cumpărând laptele la un preț dublu”, spune Thierry Ernst.

Pentru că starea de urgență declarată în țară i-a alungat pe moldoveni de la tejghelele magazinelor, producătorii autohtoni și-au regândit metodele de comercializare a produselor. Nici cei de la Fromage nu au stat mult pe gânduri. Au evaluat situația, au pus mai mult accent pe livrările la ușă și au mai tăiat din prețuri.

„Livrăm marfa pentru că nu avem dreptul să-i facem pe consumatori să simtă lipsa produselor noastre. O știu de pe propria-mi piele. Când se întâmplă să plec în deplasare, mi se face un dor enorm de brânzeturile pe care le facem. De aceea, ne-am gândit că cei care iubesc cașcavalul nostru vor avea același sentiment. Și pentru că știm că vremurile nu sunt deloc ușoare, am redus prețurile cu peste  40% în perioada stării de urgență”, povestește Ernst.

Producătorul vorbește cu mândrie despre ceea ce reușește să le propună consumatorilor. Mizează întru totul pe produse ecologice, dar nu acceptă niciun compromis atunci când vine vorba de calitate:

„În procesul de  fabricare a brânzeturilor și a dulcețurilor noastre folosim doar produse de calitate și deși avem produse de categorie superioară ele sunt accesibil pentru o mare parte a populație”.

În spatele brandului Fromage se află un grup de francezi care și-au propus să-i ajute pe moldoveni să-și trăiască pasiunea acasă.

* În perioada stării de urgență, AGORA își propune să fie alături de producătorii autohtoni și să-i susțină în demersul lor, deloc ușor, de a rezista și de a rămâne pe val. De aceea, vă vom prezenta poveștile din spatele brandurilor, oferindu-vă astfel șansa de a-i descoperi pe cei care prin idei inovative, talent și dăruire dau formă și culoarea noțiunii de „autentic”.

Sursa

Distribuie articolul: