„Nu există o nuntă scurtă sau lungă, există nunți frumoase și nunți de neuitat”, declară Igor Sîrbu, interpret și moderator de ceremonii în cadrul Wedding Time Academy – prima academie a mireselor, desfășurată pe 9 și 10 aprilie la un restaurant din Chișinău. Artistul a mai povestit despre trei – cele mai importante lucruri la o nuntă, dar și alte detalii organizatorice de care ar fi bine să țină cont viitorii miri.

Nu doar artiștii din Moldova lucrează la nunți. 

În toată lumea este nevoie de artiști la asemenea evenimente. Nu este rușinos să cânți la evenimente private, atât timp cât o faci profesionist, cât ai o echipă bine organizată și îți faci treaba bine. Am să vă povestesc despre trei lucruri foarte importante în procesul de organizare a unei nunți. Primul detaliu este Restaurantul, iar aici am doar păreri, nu înseamnă însă că trebuie să și țineți cont de ele. În dependență de mărimea nunții, de numărul de invitați, dar și de alte preferințe, restaurantul este alegerea tinerilor, după gustul și buzunarul lor.

wed 7

Nu economisiți la artiști din contul altor cheltuieli.

Muzica este la fel, foarte importantă în cadrul unui asemenea eveniment. Aici pot să vă dau sfaturi: economisiți pe alte detalii mici, ușoare, dar asigurați-vă că aveți un prezentator cu experiență, recomandat de cineva de încredere, dar și un prezentator care vă place. Iar artiștii – artiștii să fie neapărat testați! Deci ideal e să fiți mai întâi la o nuntă la care ei au cântat pentru a vă asigura că va fi foarte bine la voi. În acest sens există artiști și există cantăreți de nunți. Interpreții care au cântat toată viața doar la nunți, fără să ajungă pe scena mare, sunt buni, foarte buni unii, însă un artist consacrat dă cumva și pondere nunții.

Nu există standarde, există tradiții – pe care le respecți sau nu.

wed 4Dacă vă par plictisitoare sau în exces, trebuie să le reduceți un pic, ori să le stilizați, dar nu renunțați la ele. Tradițiile moldovenești de nuntă au ajuns deja și în România, iar frații noștri de peste Prut sunt absolut încântați de ele. Sunt adeptul tradițiilor, altceva e cum le faci. Fiecare bordei cu obiceiul său. Eu ca moderator sunt flexibil, însă rog mereu ca toate detaliile să fie discutate cu mine în prealabil. Colacul miresei, prosoapele nașilor și alte detalii fac nunta frumoasă. Asta nu înseamnă că nu poți da acestor tradiții alte conotații, sau nu poți scoate prosoapele după jumătate de oră. De asemenea poți opta ca darurile de la despodobitul mirilor să fie puse pe o masă, și nu despachetate, înșirate, mirii acoperiți și înfofoliți.

Nu mai inventăm bicicleta cu scenariul unei nunți.

Este foarte important să îl stabilim foarte fix din timp și să ne ținem de el, respectând pașii. Întâlnirea cu mirii este foarte importantă, toți trebuie să stie ce vor și dacă undeva nu știu, îi ajutăm să decidă. Ador să prezint familiile mirilor în cadrul nunții, cu frați si surori, ca să știe toată lumea de ei și să nu își mai pună întrebări în plus. Referitor la scenariu, un detaliu important: concentrați tot ce aveți mai frumos în partea muzicală dintre prima și a doua masă. Nu o faceti mare, de maxim două ore. Organizarea la o nunta e super importantă.

wed 2

Nu cred că niște concursuri dau plus valoare nunții.

Nunțile moldovenești și concursurile este un subiect foarte interesant. Ele vin de fapt de la nunțile rusești, fiind anume lor caracteristice. Dacă tot căutam interactivitate la un asemenea eveniment, mai degrabă optez pentru o licitație, de exemplu, a ceva ce mirii au pregătit din timp. Dacă tot se insistă, atunci nu mai mult de două concursuri. Și foarte important: Nu le faceți la masă! Devine un fel de circ. Prima masă este mai oficială cumva, cu toastul nașilor, prosoape, prezentarea părinților, primul dans, etc.

Nu renunțați definitiv la masa mare, dar faceți să fie scurtă.

wed 6Mulți deja au renunțat la ea, însă nu cred că e cazul. Am mai multe variante pe care le propun mirilor, pentru a salva timpul din nunta lor, mai cu seamă din timpul alocat pentru masa mare. Este importantă, așa că nu trebuie să renunțam la ea. Putem avea o casă miniaturală în care punem plicurile și doar câteva persoane apropiate care aduc public urări. Mirii mulțumesc în final și astfel avem masa mare în 30 de minute. Imaginați-va cât timp economisiți. Dacă e mult prea lungă – strică toată nunta! O oră – ăsta e timpul maxim la care să vă orientați. Contează si felul cum prezentatorul ia atitudine și scurtează unele chestii. Dacă avem o nuntă foarte mare, pregătim câte o cutiuță pentru fiecare masă, unde se vor pune plicurile. Aici companiile de decor vă pot ajuta cel mai bine.

Nu lucrez la nunțile rudelor și prietenilor mei apropiați.

Ca să nu plece lumea după masa mare, pregătiți ceva de senzație anume după încheierea ei. Faceți și organizați lucrurile la o nuntă așa ca să vă placă vouă, dar și oaspeților. Asta vă creează amintiri frumoase și vouă, și lor de la nunta voastră. Dacă aveți o nuntă mare, cu 200-300 de invitați, e cazul să aveți și regizor. Nu se merită însă la o nuntă mică, fiind o cheltuială prea mare. Eu am un principiu foarte strict – nu lucrez la rudele mele la nunți. Unica excepție e nunta surorii mele, care se va ține în mai.

Nu există o nuntă scurtă sau lungă, există nunți frumoase și nunți de neuitat.

Noi toți vrem să fie „ca la nimeni”. Așa va fi, pentru că mirii, atmosfera, dar și detaliile nu se repetă. La prima întâlnire cu mirii îmi dau seama dacă sunt sau nu compatibil cu viitoarea nuntă. Contează mult ca să ne înțelegem bine din start. Faceți un contract cu artiștii pe care îi luați, dar și cu alte servicii care vă sunt prestate la eveniment. E o chestie de siguranță foarte utilă. La nivel de preț, totul crește în dependență de câți sau pe cine luați. Nu suntem scumpi, asta e piața! Mai bine economisiți din altă parte, dar să aveți o muzică bună, iar echipa care cântă și moderează trebuie să fie profesionistă.

Foto: Academia Wedding Time, Valerie Photographer