Ne-am prins cel puțin o dată la ideea că nu există o cultură a consumului de flori în rândul bărbaților din Republica Moldova, or publicul select sau boem, din țara noastră, nu prea se lasă cucerit de oferta de flori de la noi. Anume așa s-a născut legenda „Bohemique” – un studio floristic din Chișinău, ușile căruia vor fi deschise, în curând, de către un tânăr care și-a propus să ofere altfel de buchete de flori, altfel de ambalaje și altfel de emoții. Gheorghe Chiciuc a dezvăluit, într-un interviu pentru EA.md, frumosul concept al „bouquetelor” care conțin mai mult decât flori.

Se întâmplă mai rar ca bărbații să fie îndrăgostiți de flori și de tot ce este legat de ele. Cum a venit decizia de a lansa un studio floristic? E un trend venit din exterior?

Orice lucru nou apare din necesitate sau accidental. În cazul studioului floristic „Bohemique”, necesitatea a fost factorul primordial care m-a determinat să dau viață unui concept nou. Lansarea studioului a venit din dorința de a oferi ceva mai mult decât flori, deoarece gheretele existente pe piața noastră sunt depășite sub toate aspectele, în special sub aspectul ambalajului.

Îmi doream foarte mult un ambalaj special, ceva estetic, cu trimitere la Paris, dar practic, care ar fi compatibil cu stilul de viață urban, aglomerat. Am fost inspirat de o scoarță de copac ce avea forma unui semicerc, atunci am vizualizat un prim model a ceea ce urma să creez. Primele încercări au fost primitive ca aspect vizual din cauza structurii hârtiei, a rigidității și durității ei, a combinației de culori etc… După câteva experimente, am ajuns la modelul care m-a satisfăcut. Cutiile pe care le vedeți astăzi, sunt sinteza a mai multor experimente.

De ce „Bohemique”? Ce mesaj transmite acest cuvânt, despre imaginea firmei și ce mesaj social oferiți lumii?

Processed with VSCOcam with a5 presetBohemique provine de la „boem”, prin aceasta dorim să livrăm mesajul precum că oferta noastră este una nonconformistă pe piața florilor, artistică, ceva ce nu are analog, iar combinația de litere „que” face referință la limba franceză, respectiv la faptul că produsele sunt imaginea cea mai sensibilă a eleganței pariziene.

Afară de buchete festive, mai realizați și compoziții florale? Ați meditat și asupra buchetelor pentru mirese?

Studioul „Bohemique” este specializat în mono buchete în cutii și va rămâne fidel conceptului în continuare. Dar vom dezvolta gama sortimentală în lărgime și profunzime. Modelul coșulețului distribuit în prezent va avea trei combinații de culori. De curând, am conceput și patentat la AGEPI al doilea tip de coșulețe care ne va fi livrat în scurt timp și-l vom plasa în circuit.

Aveți în spate și o echipă alături de care munciți. Cine sunt oamenii care vă ajută și cât de greu sau ușor e să duceți în spate o afacere la 24 de ani?

Da, în spatele produsului finit lucrează o echipă formată din trei membri, dedicată cu trup și suflet proceselor din cadrul studioului.

Nu pot să zic că e foarte greu din momentul în care sunt fanatizat de ceea ce fac. Mai mult ca atât, aprecierea ce vine din partea consumatorilor îmi dă pinteni să merg mai departe indiferent de impedimentele cu care mă ciocnesc.

Vă deosebiți prin calitatea florilor, preț, relația cu clienții? Prin ce vă diferențiați de concurenții existenți până în acest moment?

Florile sunt produse cvasi-nediferențiate, e greu să afirm că florile vândute de către concurenții noștri cedează sub aspect calitativ florilor noastre. Noi întreprindem măsuri prin care oferim florilor condiții optime de îngrijire, fapt ce confirmă încrederea în calitatea lor.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Cât despre preț și alte aspecte ale desfășurării ativității noastre: nu e etic să denigrăm imaginea concurenților noștri pentru a ne plasa pe o treaptă mai sus, de aceea lăsăm consumatorii să descopere beneficiile tuturor membrilor pieței și să facă alegerea compatibilă cu criteriile proprii de selecție.

Un lucru este cert și sesizabil, ne deosebim de concurenții noștri direcți prin oferta de produs.

page

Din ce țară importați florile și ce specii oferiți publicului select din Chișinău?

La etapa embrionară, cumpăram exclusiv de la intermediarii ce le importau din Olanda și Turcia. Acum, am descoperit furnizori în Trușeni, Măgdăcești și Sângera, care acoperă parțial cererea. În felul ăsta ne orientăm spre antreprenoriat social.

Publicul select solicită trandafiri de soiul „Piano”. Sunt trandafiri ce pot fi confundați cu bujorii, datorită aspectului lor fizic. Însă astfel de solicitări înregistrăm foarte rar, presupun că la noi în țară nu există o cultură de consum a florilor, dar vom încerca să educăm societatea prin valori estetice.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Care e profilul bărbatului care alege să cumpere flori dintr-un loc atât de special?

Este un bărbat ce nutrește pentru partenera sa o atitudine aparte. Este un bărbat nonconformist, care se respectă pe sine și pentru care imaginea contează atunci când livrează un gest de atenție către cineva. Are valori sociale pe care le manifestă odată cu oferirea florilor. Este un bărbat pentru care florile nu sunt doar o parte fizică, dar implică și partea metafizică.

page

De când ați lansat brandul, ați observat, probabil, și un anumit comportament în rândul bărbaților. Ce flori preferă să dăruiască bărbații din Republica Moldova?

Cu părere de rău, nu există o cultură de consum a florilor în rândurile bărbaților. În cele mai dese cazuri, bărbații nu știu ce să aleagă, de aceea solicită recomandări în funcție de ocazii, vârstă, grade de rudenie etc…

Dacă încerc să fac o ierarhie a tipurilor de flori livrate, pot să zic că trandafirii se află pe primul loc, urmează alstroemeria, apoi garoafele, crizantemele etc…

11836885_452213711629340_1287793152143468726_n

Foto: Arhiva Personală, Bohemique – studiou floristic