A doua Ediție #ROOFOFFLINE a venit cu o noutate din partea organizatorilor – Interact Media, compania care deține Portalul de știri Agora.md și Revista pentru femei EA.md. Au fost premiate cele mai bune campanii de comunicare pe mai multe domenii: ONG, criză, CSR, reciclare etc. Vedeți mai jos de ce am hotărât să dăm aceste premii și cine s-a învrednicit de ele.

„În fluxul enorm de informații care ajung la redacțiile noastre Agora și EA.md – cu știri, comunicate, video-uri, anunțuri, se regăsesc și campanii care ne fac să ne oprim pe câteva clipe, să le admirăm și să ne bucurăm că în Moldova se întâmplă campanii bune și cu impact. Iar noi putem contribui că informația să ajungă la un public cât mai mare. Ne-am gândit să împărtășim cu voi care sunt acele companii și campanii pe care le-am remarcat la Agora și la EA.md și să le oferim cu drag o distincție fierbinte și una savuroasă”, a notat Irina Ghelbur, manager Interact Media.

Pentru campaniile „Masa Bucuriei”- cea mai mare colectare socială din Moldova, anul asta fiind colectate peste 37 de tone de produse pentru persoanele nevoiașe și „În brațele mamei”, care reușește să țină cuplurile mamă-copil împreună, acordăm premiul „Cea mai bună comunicare de ONG” Misiunii Sociale Diaconia.

Campanii de caritate se fac multe, dar nu suficiențe. Într-o țara săracă acestea nu vor fi niciodată suficiențe. Dar implementarea lor este diferită la toți. Noi am remarcat campaniile de caritate a rețelei de farmacii Farmacia Familiei pentru felul în care au identificat familiile care au avut nevoie de ajutor și cum au găsit soluții pentru fiecare. „Donează împreună cu noi” și „Omenie în saracie”, Farmacia Familiei „cea mai bună comunicare CSR și dialog”.

Au readus bunul simț în trafic cu o campanie de sensibilizare numită „Oameni demni de respect”, iar noi am urmărit cu admirație poveștile taximetriștilor care zilnic duc zeci de oameni în grabă lor către diverse destinații. „Cea mai bună comunicare Digital PR” pleacă către iTAXI.

Un brand pe care îl vedem pe rafturile tuturor supermarketurilor, dar și în feed-ul nostru de Facebook cu comunicări foarte-foarte dulci, o prezența elegantă, activă și în special pe social media. Acordăm premiul „Cea mai bună comunicare Social Media” către Zahăr Domniță, Suedzucker.

Toată lumea a zâmbit la video-ul cu Brad Pitt, toată lumea a auzit și văzut comunicările campaniei „Be our guest, Fii oaspetele nostru”. Din ceea ce știm noi, este o campanie de mare succes pentru turismul din Moldova, a dus la creșterea turiștilor străini în țara și încet-încet ne scoate din anonimat. Proiectul de Competitivitate al USAID, „Cea mai bună comunicare Turism & Mediu”.

În luna noiembrie, în plină pregătire pentru sărbătorile de iarnă, o companie de cosmetică a anunțat că vrea să împodobească bradul cu recipientele goale de la cosmetice pe care le aduc clienții înapoi. În schimbul, unui produs nou. Este o inițiativă minunată și cu beneficii mari de mediu, un exemplu de campanie de reciclare. „Cea mai bună comunicare Reciclare & Art”, Antos Cosmetică Naturală.

Comunicarea de criză este probabil cel mai dificil și important lucru în PR. Puțini știu să facă asta bine, și în mare parte premiu pentru comunicare de criză ar trebui să-l dai pentru cei care au reușit să nu ajungă la criză. În Chișinău este un restaurant care și-a asumat printre valori transparența și corectitudinea deplină, tolerantă zero la mită, cererea și oferirea de mită. În luna martie, acest local a trecut printr-o adevărată criză generată de acțiuni și inacțiuni ale autorităților publică. Pe tot parcursul acestei situații, ei au continuat să comunice, au oferit informații pentru presă și nu s-au temut să fie curajoși. „Cea mai bună comunicare de criza”, Smokehouse BBQ, Beer & Community.

Premianții au primit în dar câte un chipăruș să fie mai iuți și un „Roșu de Agora”.

Cel mai tare networking pe acoperiș a avut loc grație: partenerului general – Kaufland, partener silver – Rogob, parteneri: Vinaria din Vale, Casa Rinaldi în Moldova, Unicorn Winery Moldova, MerryBerry, B’Sweet, Gusto Pretzel, Rozmarin Cafe, OMactiv, Ivatherm Republica Moldova, EcoVazon, Antos cosmetică naturală, Eclair – Tea, Decor & Lifestyle Shop, Tafelgut, Fresh & Joy, Grădina Mărioarei, OLDCOM Moldova, Cadouri Originale decor din baloane, Rikipal, Pictura Magică pe apă, Smokehouse: BBQ, Beer, Community, Labrewtory Brewing Company. Mulțumiri speciale: Foreign Small Enterprise Alliance – FSEA & AFAM – Asociația Femeilor Antreprenoare din Moldova.