Experiența acumulată în Germania, apoi la Kaufland România, o recomandă pentru o bună implicare și în Republica Moldova, chiar dacă magazinele Kaufland se deschid în țara noastră abia peste o lună. Ce activități de responsabilitate socială desfășoară brandul și cum s-a simțit Anna Katharina Scheidereiter în Expediția „La La Play”, aflăm chiar de la ea. Un interviu cu Managerul CSR Kaufland pentru România și Republica Moldova.

Muzica clasică, în cele mai îndepărtate locuri ale țării

„De patru ani sunt responsabilă și de CSR pentru Republica Moldova, iar asta chiar dacă primul nostru magazin se deschide abia în septembrie 2019, Kaufland este deja prezent în Republica Moldova cu activități de implicare în societate, iar de trei ani suntem parteneri ai Moldovan National Youth Orchestra (MNYO) și al expediției „La la Play”. Este o expediție foarte interesantă, descoperim locuri inedite și ducem muzica de calitate care altfel poate n-ar ajunge la acești oameni. O experiență inedită să vezi oamenii din zonele rurale și nu doar, cum se bucură de seri frumoase de concert”, spune în interviu Anna Katharina Scheidereiter

Expediția nu este doar despre muzică

„Misiunea noastră de implicare în societate este tot timpul gândită pe termen lung. Ne place să ne implicăm pe lungă durată și mizăm pe sustenabilitate, încredere și tradiție. Pe lângă muzica MNYO care ajunge în locuri deosebite, avem și alte focusuri de implicare în societate: strângem deșeuri împreună cu artiștii sau mergem în fabrici mari să le cântăm oamenilor la locul de muncă. Integrarea prin muzică este absolut inedită. Republica Moldova este o țară mică, dar foarte diversă, iar muzica ne poate uni în cel mai bun mod. Chiar de la prima ediție am fost copleșită de această muzică și, cu fiecare an, stau tot mai mult și sunt implicată în această expediție”, povestește manager CSR Kaufland.

Experiențe absolut unice și de neuitat

„Am stat în camping sub cerul liber două nopți, experimentând viața rurală de la zero – pentru mine a fost o experiență absolut unică. Dincolo de toaleta foarte departe și de dușul în aer liber, n-am să uit niciodată cerul înstelat, stând la focul de tabără cu echipa și ploaia din a doua noapte – toate vor rămâne amintiri de suflet. Cerul acesta frumos și atmosfera absolut wow de pe Lacul Beleu este de nedescris – trebuie să o vezi ca să înțelegi asta”, recunoaște Anna Katharina.

Educația ECO începe de la fiecare

„Kaufland își va deschide ușile, în sfârșit, în luna septembrie 2019. Primele două magazine vor fi la Ciocana și Botanica. Vom merge tot înainte cu proiectele de tradiție și de încredere pentru noi. Unul dintre principalele obiective Kaufland de implicare în societate va fi ecologia, protecția mediului și reciclarea. Trebuie să educăm generația viitoare să gândească ECO, să fim cu toții un pic mai conștienți cu ceea ce lăsăm după noi mediului ambiant. Acest aspect este firul roșu din toate proiectele în care ne implicăm. Ne mai implicăm în proiecte sociale, educative, de educație ecologică, mișcare și mod sănătos de viață. Așteptați în curând a patra ediție „Bucurie în Mișcare”, dar și alte evenimente frumoase, sub umbrela Kaufland Moldova”, a mai declarat Anna Katharina Scheidereiter, manager CSR Kaufland România și Republica Moldova.

Anna Katharina a plecat din orașul unde s-a născut – Wuppertal, Germania – în România la 14 ani pentru a face voluntariat. A îndrăgit atât de tare această țară încât a vrut să obțină și cetățenia. Probabil a fost cel mai greu examen din viața ei, după cum recunoaște chiar ea. Acum își „tachinează” frumos prietenii și colegii ca să fie atenți cu natura, promovând și acasă valorile pe care le cultivă zi de zi în calitate de manager CSR Kaufland România.

P