Dublin-ul n-a fost pe lista mea de priorități, nu este o destinație tocmai cunoscută pentru noi. Și când îmi pregăteam un mini tur prin Europa, să-mi iasă convenabil la biletele avia, trebuia să hotărăsc, fie aleg partea de sud prin Italia şi Spania, fie aleg partea mai dinspre Nord. Am ales Dublin-ul și nu regret nicio clipă.
Ca să mă încadrez în limita bugetului, rezervasem bilete pentru luna februarie pe traseul București-Bruxelles-Dublin-Paris-București, o vacanță de 11 zile. Combinațiile de e-ticket au fost făcute între wizzair.com, ryanair.com și easyjet.com. Am făcut acest mix de companii lowcost, ca să obțin cea mai bună ofertă și ca să evit pe cât posibil zborurile de noapte.Toate aceste bilete avia m-au costat 150 euro cu taxe incluse, bagaje doar pentru direcția Paris-București, am intuit că voi veni plină cu cărți de la anticariatele din Paris (:)).

Am ajuns în Dublin cu zbor din Bruxelles-Charleroi în Dublin Airport. Și nu mică mi-a fost mirarea să văd absolut peste tot afișe atât în engleză cât și în limba galeză. Aeroportul este unul imens, a trebuit foarte mult să ne plimbăm pe diverse scări rulante, până am ajuns la vamă. Faptul că, nu am avut bagaje, doar rucsacul cu noi, a trezit ceva suspiciuni, dar într-un final a fost ok.

Transferul din Dublin până la hotelul Leeson Inn Downtown din Leeson street l-am făcut cu Air Link-ul ruta 747. A fost foarte comod. La ieșirea din aeroport angajații te direcționează la autobusul potrivit. Totul este, doar să întrebi, sau să arătați rezervarea la hotel, în caz că nu vorbiți engleza. În autobus, denumirile de hotele și străzile sunt ulterior anunțate. Hotelul este amplasat într-o zonă relativ centrală, aproape de Trinity Colege și aproape de St. Stephens Green și Grafton Street, în stilul erei georgiene, construit în 1810. Fiind realizat exclusiv din lemn și foarte înghesuit, scârțâia totul la fiecare pas, de parcă era o casă bântuită.

A doua zi am început turul orașului, nu am luat transportul în comun, doar pe jos, și am colindat cam pe la toate obiectivele turistice. Râul Liffey împarte Dublin-ul în două. În total sunt 24 de cartiere. Numerele pare pe malul nordic și cele impare pe cel sudic. Iar canalele Grand Canal și Royal Canal delimitează periferia de oraș.

În prima zi ne-am dus inițial la Trinity College, am vizitat biblioteca, apoi am coborât la un subsol pentru a vedea Book of Kells – o carte manuscris, evanghelie, realizată de călugării celți prin anul 800. Cartea este scrisă în latină, cu textele integrale din evangheliile lui Matei, Luca și o parte din textele lui Ioan, adusă aici în anul 1661. Intrarea costă 10 euro. Tot aici găsiți și un magazin de suveniruri. Am rămas impresionată de librăria Old Library al colegiului Trinity. Este absolut magnific, să vezi rafturi foarte înalte, pline cu diverse cărți vechi. Pentru mine era mediu perfect, ca să mă simt foarte confortabil.

Mergând pe jos în direcția Irish Museum of Modern Art am trecut pe la Dublin Castle, City Hall și Christchurch și St. Patricks Cathedral. Catedrala St.Patrick este cea mai mare din Irlana și își începe istoria din 1191, deasupra unui izvor, unde cică sfântul Patric boteza creștinii. Sfântul Patric este sărbătorit anual în Irlanda cu mare fast, mai ales din 1996, de când se organizează și Festivalul Sf. Patrick. Panglici verzi și frunzele de trifoi sunt foarte reprezentative atât pentru acest festival, cât și pentru Irlanda.

Următoarea direcție a fost spre Guiness Storehouse, pentru 15 euro faceți o excursie în lumea berii Guiness, până la ultimul etaj, cu panoramă, unde se servește și o bere la halbă. Este o excursie obligatorie pentru Dublin. Dacă ajungeți în Dublin cu temele nefăcute, atunci să știți, veţi găsi Oficiul de Turism (Dublin Tourism Center) pe strada Suffolk, foarte aproape de Trinity College. Este situat într-o veche biserică și aici găsiți diferite cărțulii, fluturași informativi, hărți în mare parte gratuite. Este o zonă centrală și sigur veți găsi locaţia.

Arhitectura Dublin-ului este uniformă, mai toate clădirile sunt în stil medieval anglo-normand, era georgiană sau stil victorian. Toate aceste stiluri sunt foarte asemănătoare, dar pe undeva, ajung să te plictisească, ele și cărămida roșie din care sunt făcute. Ca să omori plictisul, pentru iubitorii de pub-uri și baruri nu uitați să treceți prin Temle Bar, un labirint de străduțe unde găsiți cam de toate pentru o viață culturală intensă. De la centre culturale, spectacole și filme în aer liber, până la pub-uri și cabaret-uri.

Unesco a declarat Dublin-ul oraș al literaturii. Este locul de naștere al lui James Joyce și al câștigătorilor premiului Nobel în literatură, William Butler Yeats, George Bernard Shaw și Samuel Beckett. La oficiul de turism veți găsi o serie de tururi și circuite cu tematică literară prin Dublin. Eu am ajuns la Dublin Writer’s Museum.

Puteți vizita Dublin-ul pe jos, cum am făcut noi, sau puteți lua sightseeing tururile cu autobuse, dar nu uitați să treceți pe O’Connel Street, Parnell Street sau Patrick Street, Grafton și Kildare Street. Dublinul este un oraș al tinerilor, oraș al colegiilor și o vizită într-un oraș al studenților, este chiar obligatorie pentru orice student de oriunde ar fi el. Dacă doriţi să aflaţi mai mult despre Guiness Storehouse vedeţi postarea „O vizită la Guinness Storehouse din Dublin” de pe travelblog.md.