„În câte zile produce o pereche de pantofi? Câte comenzi are pe lună? Cu ce preț îi vinde? De ce site-ul brandului Cristina Maxim nu vindea până recent? De ce a închis magazinul Show Room din București? Ce problemă a întâmpinat Cristina cu afacerea la Chișinău?” - cu acestea, dar și alte întrebări a ajuns la București vloggerul Dumitru Ciorici, chiar în atelierul de creație antreprenoarei Cristina Maxim. Află care au fost schimbările în strategia de vânzare care au făcut-o să-și crească numărul de pantofi vânduți de câteva ori.

Cristina Maxim produce pantofi de câțiva ani. Inițial, aflându-se la Chișinău, ea producea pantofii tot în România, din cauza greutăților legate de importul de materie primă. Fiind foarte bine ancorată și în piața fashion din România, și-a spus că poate să treacă și vânzarea tot acolo.

„M-ai încurajat și prietenii să nu renunț și atunci am zis să creăm atelierul nostru la București. Am început să cumpărăm utilaje, calapoade, să angajăm oameni… Producem și pantofi pentru bărbați, însă în mare parte creăm pantofi pentru dame. Acum 2 ani, când nu aveam încă atelierul nostru, aveam cam 50 de comenzi pe lună. Acum pot spune că noi creăm și vindem câteva sute de modele lunar”, declară Cristina Maxim în emisiunea video.


Deschisese un show-room la București, avea producție proprie și un site prin care își vindea încălțămintea. Totuși, ceva nu mergea așa cum și-ar fi dorit. Aflată la un curs de vânzări online, Cristina a descoperit prima scăpare pe care o aveau:

„Nu aveam pe site inclusă „Cash on delivery”. Eram la un curs de SEO și Digital marketing atunci când am auzit statistica – circa 90% dintre comenzile online pe România sunt cu achitarea cash la livrare. Apoi, anul acesta am început colaborarea cu cel mai mare magazin online din România – eMag.ro. Noi am fost printre primii producători de pantofi care au apărut acolo, iar această chestie ne-a avantajat. De fapt legătura cu clientul este doar prin noi”, mărturisește Cristina în interviul realizat de Dumitru Ciorici.

Antreprenoarea oferă și câteva idei foarte importante producătorilor, de pe ambele maluri de Prut:

Este important contactul direct cu clienții – nu trebuie să-l pierdem, chiar dacă vindem online;

Piața este suprasaturată – nu ești nimeni dacă nu faci publicitate online;

Colaborarea cu magazinele „multibrand”, chiar cu branduri autohtone, este foarte utilă;

Nu trebuie să faci doar ceea ce îți place ție sau porți tu, ci și ceea ce cer clienții;

Lumea nu mai cumpără din stradă, gros-ul shopping-ului a trecut pe online. Magazinul fizic este deja doar pentru imagine”, punctează Cristina Maxim în interviu.

sandale

În acest sens, producătoarea de pantofi povestește despre decizia sa de a închide magazinul fizic, în favoarea creșterii promovării pe online:

„Am decis să închidem magazinul, deoarece noi tot aveam majoritatea vânzărilor pe online. Nu mai era rentabil să păstrăm spațiul enorm, cu vitrină stradală. Vindea brandul din prezența sa online. Așa am reorientat bugetul pentru chirie și întreținere pentru mai multă publicitate online. Și a funcționat perfect.”