Pe 14 și 15 martie, Sala cu Orgă din Chișinău a găzduit un adevărat fenomen din istoria brandurilor autohtone. Seara zilei de duminică a culminat la propriu cu o prezentare de excepție a colecțiilor de primăvară, pregătite de către designerii a 17 branduri autohtone de vestimentație, încălțăminte și accesorii. Ce personalități notorii am admirat pe podium în ultima zi a prezentării, vă spunem mai jos!

17 branduri autohtone și-au dedicat noile colecții de primăvară pentru cea mai capricioasă dintre femei – moda. Vorbim despre următoarele branduri de vestimentație, încălțăminte și accesori 100% Made in Moldova: Malena, Folks, Etnopera, Ludmila Storojuc, Seline, Polina Hasanova, Maxikids, VB (Vitalie Burlacu), Irka Shoes, Alina Bradu, Brio Exclusive, Irina Ulianovschi, Olea by Divero, Raquette, O’Blanc, Le Parole și EHO – brandul vestimentar al lui Evgheni Hudorojcov. Bloggeri, jurnaliști, interpeți, personalități cu renume din Republica Moldova, dar și mici admiratori ai catwolk-urilor au reprezentat cel puțin una din mărcile enumerate mai sus.

Edițiile precedente ale prezentărilor de modă marca Din Inimă au pus accentele pe fashionul internațional și au păstrat accente feminine. Această ediție, însă, a schimbat „notele”, promovând în sensul cel mai clasic inclusiv ținute masculine și etno.

Imprimeul caracteristic al colecțiilor prezentate în această seară a fost cel floral și în special – macul roșu. Asta am dedus asta încă din prima colecție prezentată în seara zilei de duminică și anume cea a brandului vestimentar „Malena”.

Pe vocalistul trupei „Tharmis”, Valentin Uzun, l-am surprins într-o cămașă cu imprimeu tradițional, semnată de către designerul Elena Ețcu și brandul său, „Etnopera”. În cămăși la fel de grațioase au defilat prezentatorul TV Andrei Porubin și rectorul ASEM, Grigore Belostecinic. Tot în ținute etno, au defilat, la braț, vocalistul Valeriu Moruz (Brio Sonores) și jurnalista Irina Staver.

Un debut extraordinar l-a avut, duminică seară, brandul „Folks”, creat de către tinerii designeri Vlad Mogîldea și Petru Dragan. Colecția de primăvară se referă la articole preponderent masculine, care s-au făcut remarcabile prin imprimeuri etno. Au impresionat, cu ieșirile lor, bucătarul chef Petru Scalețchi, prezentatorul Gabi Marcu, dar și solistul trupei „Zdob și Zdub”, Roman Ialpugov.

Brandul vestimentar „Ludmila Storojuc”, creat de către designerul cu același nume, a optat pentru ținute feminine, marcate prin esențe pastelate de mentă, bej și violet. Printre femeile de renume care au purtat faima brandului, se numără cântăreața Aliona Moon, experta în Comunicare Ludmila Andronic, designerul Nadejda Vameș ș.a.

La prezentarea brandului de încălțăminte „Celine”, ne-a impresionat cântăreața Mariana Mihăilă, dar în special – cuplul de modele Sanda Filat și Andrei Porubin. Cei doi au strălucit la propriu în ținute de seară și au improvizat chiar și un dans pe podium.

Printul floral, pielea și bogăția de accesorii au fost elementele determinante ale colecției de primăvară-vară, prezentate de brandul vestimentar Polina Hasanova. Printre modelele care au defilat pe podium, a fost și interpreta Cristina Scarlat!

N-am trecut cu vederea nici prezentarea brandului vestimentar „Maxikids”, cu ținute pentru copii. Cel care a defilat cu elemente de dans, pe podium, a fost micul dansator Mihai Ungureanu – fostul partener de dans al Ionelei Țăruș.

Pentru brandul de încălțăminte semnată Vitalie Burlacu, a defilat modelul Irina Negară, soția lui Adrian Ursu, iar pentru Irka Shoes – o serie întreagă de vedete și jurnaliste autohtone, printre care: Aliona Moon, Cristina Scarlat, Olga Manciu, Natalia Cheptine, Lili Lozan și Cristina Moldovanu.

În primăvara anului 2015, și-a prezentat colecția de debut și designerul Alina Bradu. Linia vestimentară în stil etno a fost reprezentată cu mândrie și de modelele Sanda Filat, Alexandra Can, Natalia Gordienco, Adriana Ochișanu și femeia de afaceri, viitoarea mămică, Olga Melniciuc.

Designerul Cristina Culiş a creat un adevărat etalon al feminității vestimentare în noua colecție a brandului Brio Exclusive. Printre modelele care au defilat în aceste ținute, se numără prezentatoarele TV Felicia Sîrbu și Cristina Moldovanu, dar și interpreta Aliona Moon.

Deși brandul Divero ne-a bucurat cu o colecție vestimentară și în seara zilei de sâmbătă, duminică seară, pe podium a excelat o serie nouă de ținute semnare de Olea by Divero, pentru care a defilat și Natalia Gordienco.

Și creatoarele brandului „Raquette” s-au întrecut în eleganță și feminitate atunci când au creat ținutele de primăvară, din noua colecție. Pentru acest brand autohton, au defilat fashion bloggerul Ana Ciorici, Valeria Guma (fiica ex-deputatului Valeriu Guma), Felicia Sîrbu și Natalia Cheptene.

N-am fi putut să nu remarcăm și colecția de rochii marca „O’Blanc”, care au creat o adevărată furtună de flori pe podium. Rochii semnate de acest brand au purtat modelele Monica Babuc și Sanda Filat.

Penultimul brand prezentat în cadrul Din inimă Fashion Walk 2015 a fost „Le Parole”. Nu știm cum a reușit, dar Natalia Gordienco a defilat într-o rochie și din această colecție!

Ar fi disciminatoriu să spunem „cireașa de pe tort”, dar brandul „EHO”, semnat de Evgheni Hudorojcov, a stârnit băi de aplauze din partea celor prezenți la eveniment. Colecția „Afrodita” a dezvăluit viziunea designerului asupra stărilor de suflet ale femeii, după cum spune însuși Evgheni. În rochii de seară, semnate de tânărul creator de modă, au defilat și Stela Boțan, Cristina Moldovanu, Sanda Filat, Otilia Drăguțanu, Irina Negară, Felicia Sîrbu și Natalia Gordienco. Hudorojcov a ținut să prezinte și o ținută pentru fete, dar și o superbă rochie de mireasă. 

Amintim că cei care au făcut ca noile colecții ale designerilor autohtoni să prindă viață la început de 2015, sunt Asociația Patronală a Industriei Ușoare din Moldova (APIUS), Asociația Femeilor Antreprenoare, cu suportul USAID CEED II; sub patronajul Ministerului Culturii și susținerea Primei Doamne a Republicii Moldova, Margareta Timofti.

Foto: Ellene Mocrii

Distribuie articolul: