Așa a făcut natura, ca o femeie să piardă, de-a lungul vieții, circa 32 de litri de sânge menstrual. Dar ce este normal să se întâmplă în organismul nostru în timpul menstruației și cum trebuie să ne alimentăm pentru a evita lipsa dispoziției și spasmele musculare? Aflați aceste detalii mai jos.

La majoritatea femeilor, ciclul menstrual durează 28 de zile, însă se poate considera normal, dacă durează între 21 și 35 de zile. Pentru femeile care locuiesc mai la nord, este caracteristic un ciclu menstrual durează mai mult, spre deosebire de femeile care locuiesc în zone mai calde. Cel mai important detaliu este regularitatea.

Trebuie să mergi la ginecolog, dacă: în organismul tău au loc schimbări radicale ale ciclului menstrual, ciclul durează prea mult (până la 36 de zile); apar eliminări suspecte; ai început să pierzi mai mult sânge decât de obicei (la o singură menstruație, este bine să pierzi circa 80 ml de sânge menstrual); brusc, ciclul este foarte abundent. Spre vârsta de 40 de ani, ciclul durează mai puțin, iar acest lucru este normal.

Care sunt cei mai mari dușmani ai menstruației? Stresul, antrenamentele solicitante, pierderea bruscă în greutate, îmbolnăvirile frecvente, fumatul și consumul abuziv de alcool. În cazurile extreme, din cauza acestor factori, femeile nu pot naște un copil sănătos, iar funcția reproducătoare a organismului se „deconectează” pentru o anumită perioadă.

Probleme specifice, apărute în perioada menstruației:

1. Poți plânge fără motiv. Sensibilitatea emoțională sporită, în timpul menstruației, este catacteristică pentru 30% dintre femei și asta se întâmplă din cauza unei „explozii” chimice și hormonale. Consumul regulat de carbohidrați complecși, ca legumele verzi, boboasele sau pâinea din grâu integral, te poate ajuta să-ți menții emoțiile sub control.

2. Sensibilitatea sânilor nu-ți permite să faci mișcări bruște. Acest lucru se întâmplă din cauza unor hormoni ca progesteronul și prolactina. Acești hormoni provoacă umflarea sânilor și reacția dureroasă la atingere. Ai grijă de cofeina pe care o consumi în această perioadă și redu la maxim posibil cantitatea consumată. Dacă alegi să faci mișcări și în această perioadă, alege un sutien sportiv.

3. Moleșeală, lipsă de forțe. Împreună cu sângele menstrual, din organism iese și o cantitate impunătoare de fier, care te lasă ca stoarsă. Acesta contribuie la producerea serotoninei, de aceea o cantitate redusă de fier mai înseamnă și o dispoziie foarte proastă. Ai grijă ca în perioada menstruației să consumi cât mai mult fier, care se conține în: spanac, boboase, hrișcă, coacăză neagră.

4. Apar edeme, umflături. Acest simptom apare a 73% dintre femei. Deocamdată, medicii nu au putut determina motivul apariției acestui semn, însă reținerile de apă, în perioada menstruației, ar putea fi legate de consumul de sare și alcool. Consumă-le mai puțin în acestă perioadă. Consumă, în schimb, mai multe produse care conțin acizi omega-3: pește de mare, nuci, semințe de dovleac, adică grăsimi bune.

5. Libido sporit. Există o teorie potrivit căreia femeile, în perioada ciclului, sunt mai emancipate din punct de vedere psihologic. În această perioadă critică, femeile au nevoie de mai multă căldură și de mai mult contact fizic, anume din acest motv relațiile sexuale sunt atât de dorite.

6. Spasme puternice, crampe. Specialiștii americani susțin că jumătate de oră de aerobică pe zi, în timpul menstruației, este capabilă să te ajute să scapi de spasmele puternice. Totuși, nu este bine să exagerezi, pentru că activitatea fizică sporită mărește activitatea uterului. Cea mai bună soluție este să ții pe abdomen un termofor cu apă călduță, pentru ca durerea să scadă. Pastielele contra durerii nu fac decât să relaxeze mușchii uterului. În cazul unor spasme puternice, pastilele pot fi inutile, de aceea ele trebuie să fie consumate cu o zi înainte ca menstruația să înceapă.

foto: homeremedyhacks.com

foto: homeremedyhacks.com

În tipul menstruației, medicii nu recomandă folosirea tampoanelor pentru că în loc să permită eliminărilor să iasă din corp, acestea le rețin în interior. În plus, vaginul are nevoie de oxigen în această perioadă critică, acesta fiind necesar pentru viața bacteriilor din interior. Sângele menstrual este o hrană foarte bună pentru agenții patogeni din interiorul vaginului.

Sursa: Women’s Health

Distribuie articolul: