Dimineața ceasul sună. Intensiv încerci să îl ignori. Noaptea pare că a trecut prea repede. Înainte te așteaptă o zi lungă și plină de evenimente. Te scoli cu jumătate de oră mai târziu decât îți planificai, ceea ce înseamnă că ești nevoită să ignori ritualurile de îngrijire, exercițiile de respirație și de revigorare. Nu-i nimic. O zi se poate, îți spui a treia dimineață consecutiv.

Ieși din casă și dai cu nasul în aglomerația și agitația orașului. Pe lângă zgomotul de afară, pe fundal în creier îți zumzăie reproșurile că ți-ai sacrificat ritualurile de îngrijire pentru câteva minute de somn, care oricum nu te-au ajutat foarte mult. O, nu! Ambuteiaje! Riști să întârzii la serviciu, fapt care te face nervoasă. Vecinul din troleu te calcă pe picior și asta te face și mai iritată. Simți că agitația crește, iar odată cu aceasta îți controlezi și mai puțin capacitatea de a fi o „lady”, așa cum te-a învățat mama că trebuie să fii.

Cristina Balan – Bătălia titanilor: succes versus fericire!

cristina balanIntri în oficiu vădit iritată, nu prea îți vine să dai ochii cu șeful sau să înfrunți privirile colegelor care par să te mustreze pentru întârziere. În același timp, te miri cum reușesc toate să arate atât de bine și atât de calme. Știi că ziua ta s-a dus pe apa sâmbetei, anxietatea, stresul și sentimentul de vinovăție îți blochează orice idee creativă și te rogi să supraviețuiești până în seară fără a izbucni în fața șefului, soțului, copilului.

Ce-ar fi să îți faci un ceai și să iei o scurtă pauză? Inspiră adânc mirosul îmbietor al ceaiului natural și lasă-te purtată de aburii calzi. Creierul tău are nevoie de relaxare. Fă un „restart”. Ia-ți emoțiile în mâini și nu le mai permite să îți consume energie, timp și relațiile cu cei apropiați.

Citește și: Cuvintele care te vor ajuta să percepi viața mai ușor și să o trăiești în stil mare

Daniel Goleman, renumit psiholog, autorul cărții „Inteligența emoțională”, afirmă că emoțiile sunt reacții puternice ale organismului, manifestate drept răspuns la mediul exterior. Ele pot fi pozitive sau negative, dar cu efecte puternice asupra întregului organism uman. Diferite tipuri de emoții generează reacții diverse: supărările tulbură sistemul digestiv, anxietatea puternică și pentru o lungă perioadă de timp stă la baza celor mai multe cazuri de diabet, neliniștea te va lăsa cu câteva nopți albe, mânia îți va afecta inima. Și invers, emoțiile pozitive sporesc starea de bine a organismului uman. Acestea au capacitatea de a întări imunitatea și capacitatea organismului de a lupta cu orice formă de boală.

Există cercetări științifice care demonstrează că persoanele diagnosticate cu cancer au șanse mult mai mari de a se vindeca, dacă sunt susținute de oamenii dragi și trăiesc emoții pozitive în perioada tratamentului. Problema noastră zi de zi este că decidem să facem loc doar emoțiilor negative. Suntem frustrați, nervoși, rușinați, vinovați. Ne place sau mai bine zis, suntem învățați să acordăm atenție problemelor și nu momentelor cu adevărat frumoase din viața noastră, care au loc zi de zi, de altfel.

Vezi și: Ce se întâmplă în creierul adolescenţilor atunci când sunt criticaţi de părinţi

Folclorul poporului nostru spune „Cine caută găsește”. Cauți oameni nervoși, cărora le permiți să-ți strice ziua, îi vei găsi la orice colț al străzii, cauți vânzători nepoliticoși – îi poți găsi în fiecare magazin, cauți surse de neliniște – le găsești la orice canal TV, la orice buletin de știri. Problema adevărată nu constă în cât de grea, nedreaptă și chiar „aiurea” e viața noastră, ci în atitudinea pe care o manifestăm noi și emoțiile cărora le permitem să ne traverseze organismul.

Brian Tracy spunea că „managementul emoțiilor înseamnă managementul vieții”. Ce-ar fi dacă în timpul ambuteiajului, ai acorda mai multă atenție frunzelor care cad de pe copac și nu șoferilor agitați, care se claxonează reciproc? Ce-ar fi să te disciplinezi puțin și să te culci și scoli la timp în fiecare dimineață, să îți faci toate ritualurile de îngrijire plus câteva exerciții de yoga? A-ți controla emoțiile poate fi un proces mai ușor decât te-ai așteptat. Este mai mult o alegere proprie și o curățenie generală în capul și în viața ta.

Niște măști răcoritoare, băi parfumate, plimbări în fiecare seara și regulat exerciții de sport sunt soluția ideală pentru atingerea unui echilibru emoțional și pentru realizarea propriilor visuri. Lasă agitația să se întâmple în jurul tău, tu focusează-ți atenția asupra scopurilor personale și asupra lucrurilor și oamenilor frumoși din viața ta. În rest, încetul cu încetul, le vei rezolva pe toate!

Citește și: Cum influențează instrumentele muzicale asupra educației copilului

Cristina Balan, psiholog

079089866

Distribuie articolul: