Numeroasele studii ale experților occidentali arată că generația așa-numitor "millenials" (celor care acum au 30-35 de ani) rar își cumpără casa, și mai rar - autoturisme. De fapt, ei nu mai fac cumpărături de care ar putea să se folosească mult timp. iPhone desigur este o excepție.

În America, persoanele cu vârsta de până la 35 de ani, sunt numiți „o generație de chiriași”. De ce se întâmplă acest lucru? Unii sociologi cred că acest lucru se datorează prea multor crize financiare, din care motiv oamenii pur și simplu se tem să ia credite „serioase”.
Mai este încă ceva, generația tinerilor de astăzi este diferită de generația părinților lor, având alte valori. Tinerii de astăzi reevaluează conceptul de succes. Dacă anterior oamenii de succes erau considerați cei care au avut propria casă și mașină, în prezent persoane onorabile sunt acele care investesc în experiență și impresii: călătorii, activități extremale, start-uperi.
Tinerii conștient renunță să-și cumpere bunuri imobiliare și chiar mobilă preferând să le închirieze. Ideea e că acum oamenii nu doresc prosperitate și stabilitate, ci program flexibil, financiar și independența geografică. Oamenii nu mai sunt interesați de lucruri materiale. Pentru ce să cumperi o mașină în Statele Unite, dacă există Uber și Lyft? E ca și cum ai avea o mașină privată cu șofer. Și să te folosești de serviciile Uber nu este mai scump decât să ai o mașină proprie.
femei masina
Pentru ce să cumperi o casă într-un loc frumos și să mergi acolo în vacanță, dacă poți găsi o casă prin AirBNB în orice colț al planetei? Nu va trebui să plătești bani mulți pentru chirie sau să cumperi proprietate într-o țară care-ți place. Același lucru este valabil în privința imobilului în orașul tău natal. În primul rând, nu știi cât timp vei trăi în acest oraș. În al doilea rând, de ce să iei un credit ipotecar pentru o perioadă de 40 de ani, dacă poți trăi toată viața într-o locuință închiriată? În cele din urmă, în viitor, vei schimba serviciul, iar dacă închiriezi o locuință, nimeni nu te încurcă să treci cu traiul mai aproape de oficiu. Potrivit lui Forbes, tinerii americani își schimbă locul de muncă în mediu de o dată la trei ani.
Concepția să ai lucruri proprii nu mai este actuală
Comentatorul James Gamblin de la Atlantic explică fenomenul: „În ultimii zece ani, psihologii au realizat mai multe cercetări care arată că, din punctul de vedere al fericirii și sentimentului de bunăstare mult mai oportun e să cheltui bani pentru achiziționarea de noi experiențe, nu lucruri noi. Asta aduce mai multă bucurie”.
Aceste teze sunt confirmate de revista „Psychological Science”
„Oamenii nu mai doresc să asculte istorii despre unde ați cumpărat o casă. Ei doresc să audă cum ați petrecut un week-endul”. Amit Kumar, doctorand la Universitatea Cornell.
„Chiar și o experiență neplăcută devine în cele din urmă o poveste interesantă”. James Gamblin.
„Interacțiunea socială dintre oameni este esențială în acest sens, fie una fericită sau nu. Deci, trebuie să vorbești cu alți oameni și să ai cât mai mulți prieteni. Desigur, pe toți îi va interesa cum ați plecat într-o călătorie nebună, sau cum ați trăit un an într-o țară sălbatică, și nu câte apartamente ați cumpărat”. Amir Kumar.
experienceMai e ceva. Lucrurile pe care le avem, mai ales dacă ele sunt foarte scumpe, ne provoacă griji cu privire la starea lor. Ați cumpărat o mașină – veți tresări de fiecare dată la sunetul alarmei de după geam. Ați cumpărat o casă, o veți umple cu tehnică scumpă – și vă va fi frică de un eventual jaf. Nemaivorbind de faptul că mașinile se mai zgârie, iar televizoarele scumpe deseori se strică după un an de funcționare. Experiența obținută în schimb nu vă va fi luată niciodată.
Părinții noștri nu aveau posibilitatea să călătorească atât de ieftin și la fel de des ca și noi. Ei nu au avut posibilitatea să se distreze așa cum se face acum. Lor nu a fost atât de ușor să înceapă o nouă afacere. De aceea, ei investeau în case și mașini, iar noi nu o vrem să facem. În cele din urmă, orice achiziție a noastră, în cazul în care aceasta nu este o casă sau un apartament, se depreciază în timp. Iar, dacă e să te gândești la cât de repede în perioada de criză se depreciază imobilul, atunci lucrurile devin și mai evidente.
Prin urmare, vă recomandăm, de asemenea, să investiți în experiența: ea nu se depreciază, și nu poate fi furată.
Sursa: Cluber

Distribuie articolul: