Înainte de a începe un atrenament e nevoie să-ți extinzi mușchii - asta cel puțin recomandă antrenorii de fitness. Însă experții britanici spulberă această regulă. Ei încredințează că extinderea statică dăunează. Potrivit lor, chiar și cele mai simple exerciții de dezvoltare a elasticității mușchilor reprezintă un stres puternic pentru articulații.

Iată cum, spun ei, dăunează sănătății, exercițiile de dezvoltare a elasticității.

• Aplecările în față și atingerea degetelor de la mână cu cele de la picioare, ținând genunchii  îndreptați, ar putea provoca boli la spate.
• Extinderea bicepsului la picior este dăunătoare pentru șale.
• Nu trage glezna piciorului către mușchii fesieri. Dacă exagerezi cu acest exercițiu, riști să provoci leziuni la ligamentele genunchiului.
• Aplecările, cu partea de sus a corpului, înclinată în dreapta sau stânga ar putea dăuna genunchilor.

Oricare exercițiu care ajuă la dezvoltarea elasticității ar putea dăuna spatelui, precum și genunghilor. Este adevărată cercetarea sau nu, ne poate demonstra doar propria exepriență. Pentru alți specialiști, extinderea mușchilor, reprezintă baza oricărui antrenament.

Atenție! Extinderea mușchilor îți poate dăuna cu adevărat, doar dacă simți în loc de senzația de extindere a mușchilor, o durere.

Distribuie articolul: