Să privim adevărul în ochi: în loc de a vă promite că „de la 1 ianuarie încep să mă alimentez corect”, cu siguranță ați început noul an cu o masă copioasă. Sărbătorile de iarnă devin, astfel, o încărcare pentru organismul nostru. Aflați cum atenuăm impactul negativ al alcoolului, al excesului de grăsimi și al zahărului după o serie de sărbători.

Consumați cât mai mult OMEGA-3

Primul lucru la care trebuie să vă gândiți este cum să vă alimentați organismul cu vitamine, minerale și aminoacizi care vă vor ajuta să neutralizați toxinele ce s-au adunat în organism după sărbători. Mai întâi, aveți nevoie de acizi grași omega-3, care ar trebui să compenseze cea mai mare parte a dietei după câteva zile de „lăcomie”. Cele mai bune alimente sunt peștele gras, semințele de chia, uleiul de in și nucile.

Citește și: Detoxul în cuplu este mult mai ușor! Carolina și Valentin confirmă asta prin zâmbetul din poze

Eliminăm toxinele

Alcoolul reprezintă o toxină puternică și corpul tău începe să lupte activ pentru a-l neutraliza și, în consecință, apare și necesitatea de a consuma alimente. Pentru a evita consecințele este mai bine să refuzați consumul de salamuri și „Olivie”. Pentru organism sunt recomandate:

supa miso (restabilește nivelul de sodiu pentru digestia activă);
ouă (includ aminoacizii speciali care ajută ficatul să elimine toxinele);
bananele (conțin un procent ridicat de potasiu);
apa de nucă de cocos (menține nivelul necesar de hidratare);
sucul de roșii (faimosul remediu anti-alcool ajută la restabilirea unui nivel adecvat de zahăr).

În primele zile este recomandat un meniu scăzut în calorii

S-au terminat cu oaspeții și cu mesele doldura de mâncare? Dacă da, atunci încercați un meniu cu conținut scăzut de calorii, cel puțin în primele două sau patru zile. Pentru a face acest lucru, în primul rând, trebuie să creștem semnificativ cantitatea de lichide în organism – de la două până la trei litri de apă. Putem include în meniul de la prânz o salată sănătoasă, de exemplu, cu quinoa, spanac, avocado, brânză feta și pătrunjel cu oțet de cidru de mere, lâmâie și ulei de măsline. La desert – nimic altceva decât ciocolata amară (cel puțin 75%). La cină – o omletă cu proteine și legume.

Smoothie, oțet de mere, ceai verde și nici un fel de cafea!

În dimineața de a doua zi, încercați să pregătiți această simplă detoxifiere. Datorită acțiunii sale, vă va face să scăpați de sentimentul de vinovăție că ați mâncat prea mult. Veți avea nevoie de 1 pahar de apă/apă de cocos; suc de lâmâie; 1/2 castravete (efect alcalin excelent); 1/2 avocado; 1 banană; un mic ghimbir (stimulează metabolismul), un vârf de sare de mare; 1 lingură de ulei de nucă de cocos; scorțișoară (stabilizează zahărul în sânge); spanac (conține clorofil ridicat pentru detoxifiere). Se amestecă într-un mixer și cu asta începem ziua!

Un alt cocktail eficient pentru a slăbi: un pahar mare de apă cu lămâie, ghimbir și o jumătate de linguriță de oțet de cidru de mere – o băutură benefică pentru digestie.

Dacă doriți să reveniți rapid în formă, va trebui să renunțați la cafea cel puțin pentru o vreme. În schimb, mizați pe ceaiul verde sau ceaiul care curăță organismul.

Folosiți curcuma

În primele zile ale lunii ianuarie, asigurați-vă că adăugați turmericul pe lista dvs. Extractul din această plantă este adesea folosit ca și colorant alimentar. Acesta mai are un număr imens de beneficii nutriționale, o proprietate valoroasă a turmericului este arderea activă a grăsimilor, îmbunătățirea circulației sanguine și a proprietăților antiinflamatorii puternice.

Distribuie articolul: