Lumea exterioară este în continuă mișcare și transformare, ar fi bine să nu lase urme în starea internă a corpului, dar, de multe ori, e imposibil să nu fim afectați tocmai de ceea ce ne înconjoară. De aceea, antrenoarea de pilates din România, Marga Bălan, prin intermediul euforia.tv, ne va învăța cum și când să facem față stresului.

„Am la clase femei și bărbați extraordinar de tineri care suferă de tulburări de somn, de dureri în ceafă, îmi mărturisesc cum exagerează cu stimulentele ușoare din categoria cafelei și a țigărilor. Și, de cele mai multe ori, presiunea externă și stresul îi și aduce la practicarea Pilatesului,” spune Marga.

Nimeni nu s-a născut nervos, starea e dobândită prin confruntarea cu situații cărora omul, nu știe cum să le facă față, dintr-o acumulare continuă de factori stresanți care acaparează mai întâi întrega personalitate, iar mai apoi întregul organism.

Sfatul antrenoarei este întotdeauna același: atitudinea neutră în fața evenimentelor. „Nu te naști cu ea, dar se dobândește prin exercițiu. Orice situație are o soluție,” menționează dânsa.

De câte ori te confrunți cu inevitabilele situații neplăcute, gândește-te că se va aranja și se va uita cu timpul. Asta nu înseamnă să fii inactiv și delăsător, ci pur și simplu, calm și întotdeauna conștient că, orice are un început, un final și cu acesta o așezare, o rezolvare.

Pentru a încrunta sprâncenele se contractă 50 de mușchi, pentru a zâmbi, 13. Astfel, ca să nu ne îmbătrânim tenul, trebuie să învățăm să zâmbim mai des.

Starea neutră e primul pas spre conștientizarea de sine și implicit spre fericire. Poate că una dintre cele mai importante alegeri pe care le faci în viață, e să îți asumi responsabilitatea totală pentru fericirea ta. Așa începe controlul stresului.

Rețete de a fi fericit nu există! Dar există metode de a te organiza mental (și nu numai) astfel încât să permiți instalarea stării de calm și de echilibru.

1. Încearcă să te racordezi la sursele de fericire din viața ta. De la cele mai simple spre cele mai complexe. Îți place să bei ceai? Bea-l așa cum îți place. Fără compromisuri.

2. Zâmbește. Fii atent la relațiile cu ceilalți, ele fiind cea mai importantă sursă de bucurie sau, din contră, de necaz.

3. Comunică. Realmente. Pune în vorbă și în faptă sinceritate, încredere, devotament, tandrețe și afecțiune.

4. Nu judeca. Înțelege.

5. Dormi. Nu face rabat de la cel 7 ore de somn necesare. De mâncare ne putem lipsi, dar somnul reglează buna funcționare a creierului. Lasă-l să vină, aerisește camera, mănâncă foarte puțin seara, o dată urcat în pat elimină grijile. E și mâine o nouă zi.

Sursa foto: euforia.tv

Distribuie articolul: