Legumele îşi fac cu greu loc printre poftele copiilor. Deşi sunt alimente esenţiale pentru sănătatea lor, sunt şi foarte greu de introdus în meniu. Află cum îi poţi convinge pe copii că legumele şi fructele pot fi la fel de gustoase. Părinţii au de înfruntat o adevărată provocare, copiii refuză să mănânce alimente sănătoase, precum fructe sau legume, preferând în schimb dulciurile şi mâncărurile de tip fast food. Totuşi, există mai multe trucuri pentru a convinge un copil mofturos să consume sau măcar să încerce anumite feluri de mâncare.

 Fii calmă. Totul începe cu răbdare. Nu te enerva dacă copilul nu mănâncă o legumă sau un fruct. Nu îi reproşa nimic, nu-i spune că „ai muncit mult” pentru a găti mâncarea sau „ce ar da alţii să aibă ce are el în farfurie.”. Nu insista să mănânce dacă el refuză mâncarea. Spune-i că vei aştepta să i se facă foame şi atunci vei fi alături de el să îi dai să mănânce.

 Fii creativă. Încearcă tot felul de combinaţii. Amestecă legume/fructe agreate de copil cu cele care îi plac mai puţin. Salatele sunt preparate foarte sănătoase şi reprezintă cea mai bună modalitate ca micuţul tău să consume legume proaspete. Cu siguranţă copilul tău are câteva legume, sau alimente preferate. Creează salate pe baza lor, ascunzând printre ele şi alte tipuri de legume tăiate cât mai mărunt, sau adăugate sub formă de sosuri.

 Designul este important. Mâncarea celui mic ar trebui să fie nu numai gustoasă, dar şi să arate bine. Culorile fac mesele mai atractive. Spre exemplu, îi poţi da o roşie, o banană şi un măr verde. Copiii sunt înnebuniţi după mâncatul cu mâna. Atunci când rămâi fără idei, cărţile de bucate pot fi o sursă foarte bună de inspiraţie. Spre exemplu, dacă amesteci broccoli fiert sau morcovi cu macaroane şi brânză, sau dacă pui pe pizza mai multe legume decât de obicei, copilul nu va sesiza schimbările şi nu se va simţi forţat să mănânce ce nu îi place. La micul dejun, fă-i clătite, dar în loc de gem sau sirop, pune peste ele fructe proaspete şi puţin iaurt.

 
Mergeţi împreună cu copilul la piaţă şi lasă-l să-şi aleagă fructele şi legumele preferate. Copiii trebuie învăţaţi să mănânce cantitatea de mâncare necesară lor. Ca să îi ajuţi, poţi să le pui în pacheţel o portocală curăţată sau o pungă de covrigei, ca să mănânce exact atât cât doresc.

                                                                                                                                                    Sursa: goodfood.ro 

Distribuie articolul: