Analiza unei cercetări făcute încă din anul 2014 arată că două calităţi personale pot influenţa succesul unei persoane în ceea ce priveşte parcursul şcolar mai mult decât o face coeficientul de inteligenţă.

Studiul, coordonat de medicul Arthur Poropat arată că o persoană deschisă către noi experienţe şi conştiincioasă va avea întotdeauna rezultate mai bune la şcoală decât una a cărui singur atu este IQ-ul mare.

Explicaţia stă în faptul că o persoană deschisă către noi experienţe are mai multe şanse să fie o persoană cu o imaginaţie bogată, sensibilă şi curioasă în ceea ce priveşte învăţătura.

În cercetare au fost incluse date culese de la mii de studenţi. Performanţa lor şcolară a fost prezisă mai bine cu ajutorul trăsăturilor lor de personalitate decât cu ajutorul rezultatelor de la testul IQ.

„Cu tot respectul pentru învăţat, personalitatea este mult mai importantă decât inteligenţa pentru a-i ghida atât pe elevi, cât şi pe profesori”, afirmă Arthur Poropat.

Efortul pe care îl depun stundenţii atunci când se concentrează la ceva este cel puţin la fel de important ca IQ-ul acestora”, continuă medicul.

Astfel, specialiştii susţin că un elev care are o personalitate puternică va obţine rezultate mai bune decât un student care, deşi este inteligent, nu are trăsături de caracter bine definite.

Peste ocean profesorii au început să fie mai atenţia asupra acestui aspect, organizând chiar traininguri de dezvoltare personală pentru a spori capacitatea de învăţare a acestora.