De sărbători, stomacul și digestia noastră, are de suferit cel mai mult. Noi îți propunem cinci alimente care îți vor ajuta digestia și tranzitul intestinal, astfel în cât, să scapi de balonare, indigestie și dureri stomacale sau chiar constipație. Specialiștii avertizează că mesele bogate, atunci când nu sunt însoțite măcar de una sau două alimente care contribuie la o digestie mai bună, sunt periculoase pentru sănătate.

1. Sucul de portocale

 

Medicii spun că sucul de portocale este eficient împotriva indigestiei, mai ales în cazul în care mănânci prea mult la o singură masă. Portocalele au un efect laxativ și acționează ca un tonic natural, oferindu-ți o porție zdravănă de energie. În plus, sucul de portocala este o sursa excelenta de vitamine, minerale si antioxidanti care iți protejează organismul. Consumă suc de portocale seara, după masă, apoi încă un pahar în dimineața următoare.

2. Oțetul

 

Oțetul este un remediu excelent pentru organism atunci când mănânci prea mult. Asigură-te că de pe masa ta de sărbători, îmbelsugată nu lipsește o salată mare din legume proaspete, stropită din plin cu ulei de măsline și oțet. Substanțele active din oțet detoxifică organismul și îmbunătățesc digestia. Datorită proprietăților antibacteriene și antifungice, o lingură de oțet dizolvată într-un pahar cu apă previne toxiinfecția alimentară.

3. Condimentele

 

Condimentele sunt pline de antioxidanți și substanțe care îmbunătățesc digestia. Un studiu realizat în 2011 arată că persoanele care au consumat alimente grele, dar îmbogățite cu mirodenii, precum boiaua de ardei, usturoiul, turmericul, piperul negru, oregano și rozmarinul, aveau un nivel mai scăzut al trigliceridelor și al insulinei decât persoanele care au consumat aceleași alimente, însă fără condimente.

4. Fructele bogate in antioxidanți

 

După o masă cu un aport caloric ridicat, specialiștii recomandă să consumi fructe bogate în antioxidanți. Acestea accelerează arderile grăsimilor și ajută metabolismul să producă mai multă energie. Printre cele mai bune fructe se numără fructele de pădure și kiwi. Medicii avertizează că mesele bogate și dese, care nu sunt urmate de o porție de fructe bogate în antioxidanți pot avea efecte dăunătoare asupra organismului.

5. Vinul roșu

 

De sărbători, atunci când urmează să te înfrupți din mâncăruri multe și grele, este indicat să bei și un pahar de vin roșu. Specialiștii spun că anumiți compuși din vin, facilitează transportul nutrienților de-a lungul peretelui intestinal și facilitează chiar și digestia alimentelor grele.

 

Distribuie articolul: