În 2016 prima echipă din lume formată exclusiv din femei a urcat pe Muntele Everest. Anual o organizație din Moscova numită „Clubul 7 vârfuri” adună doritorii de senzații tari. În pofida riscurilor, frigului și a unui preț simțitor, în anul 2016 s-a strâns un număr record de femei doritoare de a participa în această expediție.

ev-2

Inițial cu idea de a filma un documentar despre urcarea pe Muntele Everest au venit prezentatorul Valdis Pelsh și alpinista Lyudmila Korobeshko.  În 2008 ea a devenit prima femeie din Rusia care a cucerit „șapte cele mai renumite vârfuri din lume”, iar în 2012 a făcut-o din nou într-un timp record de doar 300 de zile.

ev-3

Pentru 2016 ei au planificat o nouă expediție, în timpul pregătirilor au rămas surprinși de numărul de femei care vor să participle. Astfel au fost selectate 10 fete, este prima data în istoria escaladelor de munte când s-a format o echipă atât de mare formată exclusiv din femei.

ev-5

Echipa a fost împărțită în două grupe. În acest an situația a fost complicată, din această cauză unii participanți s-au oprit la jumătate de drum. Din fericire nimeni nu a avut de suferit, dar în vârf au ajuns doar cinci participante, Lyudmila Korobeshko fiind liderul grupului.

„De la început m-am speriat când am fost propusă ca lider al grupului. Cu femeile este complicat de lucrat în special cu cele care s-au decis la așa un pas important. În viața obișnuită majoritatea din ele sunt foarte hotărâte, au poziții clare, conduc cu oamenii și sunt lidere, respectiv nu întotdeauna merg la compromis, însă în munți asta este foarte periculos”, spune alpinista Lyudmila Korobeshko.

ev-4

În fiecare an în drum spre legendarul vârf rămân trupurile celor care nu au reușit. Organizarea unei astfel de expediții costă în jur de 55.000 $, cu excepția zborurilor și a echipamentelor personale. Contra plată fiecare participant primește șase butelii de oxigen, suport profesional la partea de sus și convingerea că tabăra de asalt pe drumul spre Everest nu va fi ultimul său loc de reședință.

Foto: Forbes.ru

Distribuie articolul: