În fiecare zi există suficiente motive de stres, iar acestea pot porni de la job, starea de sănătate, viața personală etc. Deși știu cât de mult își afectează organismul, oamenii continuă să scape controlul asupra felului în care reacționează la stres. Recent, publicația TIME a distribuit un infografic în care a explicat influența fiziologică a stresului asupra organismului.

Se pare că atunci când suntem stresați, hipotalamusul (o parte mică, dar importantă a creierului) declanșează un sistem de alarmă. Asta provoacă eliberarea, în fluxul sanguin, a unor hormoni ca adrenalina și cortizolul. Adrenalina sporește bătăile inimii, în timp ce cortizolul – nivelul de zahăr din sânge, asta însemnând și o slăbire a sistemului imunitar. 

Dar ce se întâmplă dacă acești hormoni sunt eliminați cu regularitate în sângele tău? Desigur, urmează efectele nocive!

Atât în rândul femeilor, cât și în cel al bărbaților, stresul provoacă atacuri de panică, afecțiuni serioase ale inimii, disfuncții legate de libido și autocontrol, ulcer stomacal și tensiuni musculare și predispoziții pentru dezvoltarea diabetului zaharat de tip 2. În rândul femeilor, din cauza stresului apar disfuncții legate de ciclul menstrual.

Cred că te-am convins suficient de bine: a venit momentul ca să gestionezi foarte bine efectele nocive ale stresului. Fă o regulă din a respecta o dietă sănătoasă, fă o prioritate din exercițiile fizice și dormi suficient de mult. Plimbă-te în fiecare zi, practică exerciții de respirație pentru scăderea tensiunii arteriale, calmarea sistemului nervos, a corpului și a minții.

Învață să te relaxezi, pentru că astfel vei trăi mai mult.

cats

 

Foto: TIME, thedailybeast.com

Distribuie articolul: