Bucătarii susțin că toate mâncărurile au un farmec aparte dacă sunt pregătite cu un anumit fel de semnițe, iar medicii spun că trebuie să luăm în calcul nu doar „farmecul”, ci și beneficiile acestora, care este de mare valoare pentru sănătatea noastră. Așadar, vezi mai jos pentru ce sunt bune semințele de in, chia, dovleac, floarea-soarelui și susan.

„Semințele de plante sunt o sursă importantă de proteine vegetale și fibre,” susține Natalya Fadeev, dietetician și endocrinolog de profesie, la o clinică moscovită. „Acestea conțin o mulțime de vitamine și minerale. Dar ele sunt deosebit de bogate și în grăsimi vegetale. Prin urmare, pe de o parte, sunt bune și binevenite într-un regim alimentar obișnuit, dar pe de altă parte este important să nu exagerați.”

Semințele de in

Semințele de in

Notă pentru cei ce vor să piardă din greutate! Semințele de in sunt una dintre cele mai bune surse de acizi grași omega-3 (doza zilnică – 1 linguriță), care normalizează metabolismul de grăsime într-o dietă. Plus, semințele de in sunt bogate în fibre, curață intestinele și stimulează munca acestora, și, de fapt, ajută contra constipațiilor – o problemă comună a celor care „stau” pe o dietă. Cu toate acestea, acest produs ar fi util nu doar pentru ei. Semințele de in sunt deosebit de bune pentru femeile care se află în perioada menopauzei, deoarece acestea conțin hormoni de plante care ca și componență sunt similari cu cei ai femeilor. Acestea îmbunătățesc echilibrul hormonal, calitatea pielii și a părului. Gustul acestor semințe este unul specific și nu place tuturor. Pentru început, adăugați-le în cereale și în salate.

Semințele de Chia

Semințele de Chia

Astăzi sunt „în vogă” semințele de Chia – planta este originară din America de Sud. La fel ca și semințele de in, acestea conțin o mulțime de proteine ​​și omega-acizi. Dar avantajul lor de bază sunt fibrele. Semințele de Chia au capacitatea de a absorbi apa din organism. Astfel, cei care suferă de retenție de apă, ar trebui să știe că aceste semințe sunt o alegere excelentă la prepararea salatelor. Cei care au exces de greutate, tulburări metabolice, boli cronice ale sistemului digestiv în remisie, de asemenea ar trebui să le adauge în regimul lor alimentar. Semințele de Chia se potrivesc perfect în „bucatele lichide”: sosuri, piureuri, iaurturi, supe, dar și în produse de patiserie.

Semințele de bostan

Semințele de bostan

În general, dovleacul este deosebit de bogat în zinc. În consecință, sunt deosebit de utile pentru bărbații mai în vârstă și / sau pentru cei care suferă de boli ale prostatei. Pentru prevenirea acestor boli este suficient ca bărbații să mănânce în fiecare zi câte 50-60 de semințe. Regulat ar trebui să le consume și persoanele care au animale de companie, deoarece aceste semințe conțin o substanță numită „cucurbitin”, care protejează oamenii de viermi intestinali. Adăugați semințele de dovleac în bucate preparate din legume, în salate, dar și în produse de patiserie.

Semințele de floarea-soarelui

Semințele de floarea-soarelui

Sursa de vitamine anti-îmbătrânire – A și E. Aceste semințe sunt bogate în antioxidanți, care protejează organismul de îmbătrânire. Datorită prezenței acizilor grași, semințele de floarea soarelui sunt bune pentru piele, păr și unghii. Pentru a păstra toate „beneficiile” din semințele de floarea soarelui, trebuie consumate în starea lor naturală, adică neprăjite. Adaugați-le la cereale, salate, în bucatele din legume sau mâncați-le ca pe o gustare între mese.

Semințele de susan

Semințele de susan

Susanul conține foarte mult calciu, element de care au nevoie toate femeile de-a lungul vieții, adică nu doar în perioada de creștere activă și în timpul sarcinii, dar și la bătrânețe pentru a se proteja de osteoporoză (femeile suferă de această boală mai des decât bărbații). O lingură de susan consumată cu 2 porții de produse lactate, combat această boală cât ai clipi din ochi. La gătit, susanul este considerat produsul numărul unu. Se adaugă în salate, bucatele din legume, în produse de patiserie, cocktail-uri și altele.

Distribuie articolul: