Campania socială cu genericul “Stop cancer mamar” s-a desfăşurat la dată de 19 decembrie, curent, în incinta restaurantului Tucano Coffee Brasil, în cadrul căruia vizitatorii au avut posibilitatea de a cumpără obiecte confecţionate manual, precum: diverse textile, bijuterii, accesorii şi altele.

Obiectivul principal a vizat informarea persoanelor prezente despre cancerul mamar şi susţinerea femeilor care lupta cu această maladie. În cadrul evenimentului vânzătorii au avut posibilitatea de a face schimb de lucruri cu cumpărătorii, iar banii colectaţi vor fi donaţi unei femei care şi-a pierdut un sân în urmă luptei cu cancerul mamar. În vânzare au fost scoase şi unele obiecte care au rămas nesolicitate în urmă unei licitaţii caritabile on-line.

„Proiectul stop cancer mamar este organizat de fundaţia  „Ajută un om” şi de când l-am înfiinţat, avem în jur de 5 solicitări de protezare. De aici şi mi-a venit ideea cu această licitaţie, deoarece un set de proteze produse în Germania, din material calitativ, costă în jur la 1700 de euro. Noi am făcut un parteneriat cu chirurgii de la clinică Sancos, care vor opera gratuit beneficiarele acestor proteze. Această „problema” se poate întâmplă cu oricine dintre noi, pentru că din păcate boală nu selectează pe cine bate. Ne dorim din suflet să  le ajutăm să-şi readucă din nou feminitatea”, a menţionat Doina Cernavca, preşedinta fundaţiei „Ajută un om”.

event-tucano

 

Urmează să fie realizat şi un spot video de către Umbrela Studio, care va fi interactriv, grafic şi colorat. Acesta va conţine următorul mesaj : „Ai grijă de sănătatea ta, pentru că cei din familie au nevoie de tine!”. Acest spot video va avea drept scop susţinerea femeilor care uneori au nevoie de un imbold că să îşi dea seama că o programare anuală la ginecolog sau medicul mamolog le poate salva viaţa.

 „Consider că femeile din toată lumea ar trebui să fie cât mai сonstiente şi cât mai informate referitor la această boală. Astfel, vom putea din start să prevenim cancerul mamar, deoarece totul este în mâinile noastre. Mă bucur nespus de mult pentru doamna , pentru care s-a desfăşurat acţiunea această . Mă bucur  pentru că ea a luptat şi a biruit această maladie. În cele din urmă, noi îi întindem o mâna de ajutor şi îi dorim o viaţă lungă, frumoasă, sănătoasă şi să îi dea Domnul tot ce îşi doreşte”, a spus Jana Urechean, participantă la licitaţie.

cancer-campain

Coordonatoarea evenimentului, Doina Cernavca, a dat asigurări că va continuă să muncească asupra educării şi scoaterii în evidenţă a unor probleme din societatea cotemporana, în rândul femeilor, prin intermediul unor lecţii publice care vor avea loc în anul 2017. În urma licitaţiei din 19 decembrie au fost colectaţi 3560 lei.

Nicoleta Balacci, stagiară