“Reputația este ceea ce spun oamenii despre tine, după ce ai părăsit încăperea.”
Jeff Bezos, fondatorul Companiei Amazon.com

Din practica marketerilor, înțelegem că nu toate mărcile de produse devin, de-a lungul timpului, branduri recunoscute și memorabile. Brandingul personal este, însă, un concept care se referă nu doar la produse și servicii, ci, mai cu seamă, la personalitățile care vor să cucerească prin carisma, diferențele și interesul pe care îl trezesc în mintea celorlalți oameni.

Noțiunea de ”personal branding” a fost utilizată pentru prima oară de către Tom Peters, acum 17 ani și întrunea, pe de o parte, personalitatea umană, iar pe de alta – eforturile sale de ”marketing”.

Altfel spus, o femeie va dobândi brandul personal atunci când numele său va deveni memorabil și va comunica putere, perseverență și un magnetism deosebit. Avantajul principal al unei femei care și-a dobândit brandul personal este că a fost aleasă din mulțime, în momentul în care i-a apărut în cale oportunitatea vieții.

Primul pas în constituirea brandului tău personal este identificarea vocației tale, adică a domeniului în care excelezi, care te fac unică. Odată ce ai stabilit sfera în care te regăsești, depune eforturi ca să devii cea mai bună din acest sector: părăsește zona de confort, participă mereu la traininguri de dezvoltare personală și profesională, cunoaște cât mai mulți oameni noi și menține contactele cu ei.

Branding

Este nevoie să-ți evaluezi permanent și apariția în public: cât de potrivit îți e tonul vocii, în ce manieră răspunzi la apelurile telefonice, cât de bine îți cunoști și utilizezi limbajul corpului: trebuie să excelezi în toate!

Locul de muncă este trebuie să devină un teren potrivit pentru a ilustra cât de puternic este brandul tău personal. La serviciu, prestația ta va deveni un temei pentru avansarea în carieră și te va face de neînlocuit, dacă vei realiza următoarele activități:

Planifică strategic orice acțiune. Atunci când realizezi un proiect, vizualizează rezultatul final și fă imposibilul pentru a obține acest lucru. Stabilirea obiectivelor de lungă sau scurtă durată trebuie să devină o practică pe care o utilizezi în fiecare zi. Străduiește-te să termini lucrul pe care îl ai de făcut înainte de expirarea termenului limită.

Muncește zilnic oricât poți de mult și pune accent pe calitate. Deviza unui brand personal este ”excelență și sinceritate în tot ce faci”!

Dă un search, pe Google, numelui tău. Dacă rezultatele te încântă, atunci te promovezi suficient de bine. Dacă nu, atunci trebuie să depui eforturi maxime. Gândește-te despre ce ai vrea ca oamenii să știe despre tine și comunică despre asta la interviuri, evenimente sau prin alte canale.

Branding

Realizează-ți un blog personal. Este o tehnică gratuită de auto-promovare și îți va permite să prezinți gânduri care te diferențiază, evenimente importante din viața ta, lecturi sau filme care te-au marcat, hobby-uri inedite sau rezultate obținute. Aparițiile tale trebuie să devină constante și nicidecum prea insistente. Ieși din anonimat cu mesaje pozitive și inspiraționale.

Evaluează aparițiile tale în Social Media. Rețelele sociale, precum LinkedIn, Facebook sau Twitter, reprezintă niște platforme extraordinare de promovare a identității și activităților tale.

Atenție maximă, însă, la mesajele de stare și fotografiile pe care le postezi: dacă exprimă sau nu adevăruri, stări de stres sau euforie, dacă nu conțin erori gramaticale sau dacă nu aduc ofense cuiva. Potențialii tăi angajatori îți pot verifica în orice clipă, profilul virtual și, în funcție de cât de impecabil apari acolo, vei avea de câștigat sau de pierdut. Este important ca aparițiile tale virtuale să fie constante, astfel încât să vii regulat cu mesaje pozitive, prin care să promovezi ceea ce poți realiza mai bine decât oricine.

Găsește-ți un mentor. Apropie-te de persoana care te inspiră cel mai mult și roag-o să te ajute în construcția brandului tău personal. Toate femeile de succes au avut mentori, care le-au schimbat viața. Mentorul tău se poate afla în rândul celor mai populari oameni din domeniul tău vocațional.  Încearcă să construiești relații cu cât mai mulți oameni buni în domeniile lor.

Realizează-ți o carte de vizită inedită, pe care o vei distribui oamenilor noi din viața ta. Cartea de vizită te va diferenţia de majoritatea persoanelor cu care se intră în contact în mod obişnuit la un eveniment sau întâlnire.

Adaugă mereu elemente noi personalității tale. Descoperă un tip nou de sport, variază-ți garderoba și coafurile. Fii diferită; numai așa vei atrage interesul și atenția permanentă din partea ”publicului tău țintă”.

Actualizează-ți mereu cunoștințele. Pe lângă faptul că trebuie să fii informată mereu despre tot ce este nou în domeniul tău de activitate, lecturile te pot ajuta să-ți îmbogățești vocabularul și cultura generală.

În construirea brandului tău personal, este important să reții că nu doar imaginea contează, ci și conținutul, identitatea. Brandurile personale nu se inventează; ele reprezintă un efort continuu și concentrat.

Foto: Flickr.com, clevermarketer.com

Distribuie articolul: