Este un simbol al toamnei și una dintre legumele cultivate la scară largă, pentru că e incredibil de bogat în antioxidanți indispensabili organismului și numeroase vitamine esențiale. Deși conține foarte puține calorii, merită să introduceți dovleacul în alimentația zilnică. De ce merită atâta încredere? Pentru că nu doar pulpa dovleacului este benefică, ci și frunzele, florile și semințele sale!

Din dovleac, puteți găti o serie nenumărată de bucate. Grație gustului său specific, dovleacul va conferi o aromă aparte supelor, plăcintelor și chiar lasagnei!

Potrivit nutrition-and-you.com, 100 de grame de dovleac conțin doar 26 de calorii. Astfel, dovleacul nu conține nicidecum colesterol sau grăsimi saturate. În schimb, pulpa dovleacului este un izvor nesecat de fibre alimentare, antioxidanți, minerale și vitamine. Nu în zadar medicii recomandă atât de mult consumul de dovleac mai ales persoanelor care suferă din cauza greutății în plus și a colesterolului. Prin aceste calități, mulți experți recomandă dovleacul în favoarea bananelor.

Bostanii sunt soluții sigure de prevenire a răspândirii celulelor canceroase în organism. Asta, deoarece beta-carotenul previne răspândirea acestor celule periculoase, după cum informează Institutul Național al Cancerului. 

Revistele de sănătate informează că dovleacul este sinonim și cu sănătatea pielii. Asta, deoarece pulpa acestei legume contribuie la netezirea ridurilor și la conferirea elasticității epidermei.

Sursă inepuizabilă de Vitamina A,C și E. Dovlecul este leguma cu cea mai înaltă concentrație de Vitamina A, 100 gr. de dovleac conținând 246% din doza zilnică recomandată. Vitamina A constituie un puternic antioxidant, care contribuie esențial la menținerea sănătății mucoaselor organismului și a pielii. Tot Vitamina A răspunde de sănătatea vederii și previne apariția cancerului pulmonar. 

Dovleacul conține B-complexul de vitamine, adică este bogat în niacină, Vitamina B-6 (piridoxina), tiamină și acid pantotenic. De asemenea, în compoziția acestei pulpe delicioase, de culoare oranj, se regăsesc și minerale esențiale precum cuprul, calciul, potasiul și fosforul.

Pe lângă pulpa propriu zisă, dovleacul mai este însoțit și de semințe – adevărate depozite de acizi grași, fibre dietetice și mono-nesaturate, care sunt foarte bune pentru sănătatea inimii

De exemplu, 100 de grame de semințe de dovleac furnizează: 559 calorii, 30 de grame de proteine​​, 110% din DZR de fier, 4987 mg de niacină (31% DZR), seleniu (17% din DZR), zinc (71% din DZR). Mai mult, semințele sunt o sursă excelentă de triptofan, important pentru buna funcționare a creierului!

Foto: dailydelights.sheknows.comabeautyloft.comwellnesstoday.com

Distribuie articolul: