Are 2,2 miliarde de utilizatori activi la nivel global, iar în Republica Moldova este accesat de peste 1,1 milioane de oameni. Inițial era un site web destinat studenților de la Harvard, iar acum până și animalele dețin un cont de utilizator. Astăzi, 4 februarie, Facebook împlinește 15 ani de la lansare. Din 2004 până în prezent rețeaua socială a trecut prin numeroase schimbări atât vizuale, cât și tehnice.

AGORA.md a realizat o excursie virtuală în imagini prin anii de evoluție a Facebook-ului.

Au fost necesare doar patru ore după lansare ca „Thefacebook” să fie accesat de 450 de vizitatori unici şi să adune 22 de mii de vizualizări. La început, accesul era limitat doar pentru studenţii de la universitatea Harvard, dar în scurt timp s-a extins la mai multe universităţi americane şi canadiene. În 2006 „fenomenul” ia amploare și este deschis publicului larg, când orice persoană care are peste 13 ani poate să-și creeze o pagină personală. Cât despre numărul utilizatorilor, acesta crește într-un ritm accelerat – de la 100 de milioane în 2008, la peste două miliarde zece ani mai târziu.

2004 – Thefacebook

Inițial, site-ul permitea să îți creezi un cont doar dacă învățai la universitatea Harvard. Ulterior, acesta s-a răspândit în mai multe univerisități și colegii din SUA. În 2004 „Thefacebook” le oferea utilizatorilor săi posibilitatea de a-și găsi și socializa cu colegii. În acest sens, în cutiuța „Informații” fiecare dintre doritorii de a-și crea un profil trebuiau să introducă, pe lângă datele personale, interesele, unde învață și ce specialitate are.

2005 – Facebook

Un an mai târziu denumirea site-ului este modificată. Astfel, „the” dispare. Totodată, Facebook a fost făcut accesibil și liceenilor. Mai mult, a fost făcută o actualizare prin care utlizatorii puteau încărca numeroase imagini.

2006 – Facebook oferă acces global

Rețeaua socială se deschide publicului, dând tuturor posibilitatea de a se înscrie. De asemenea, a fost introdus logo-ul iconic „Facebook” pe care îl vedem astăzi. De atunci acesta nu a mai fost schimbat. Vezi mai jos cum arăta un profil de Facebook în anul 2006.

2007 – Zeci de mii de oameni, conectați la Facebook

În acel an Facebook bate recordul de 50 de mii de utilizatori. Totodată, se mai lucrează și la interfața site-ului. Astfel, pagina de utilizator capătă un alt design.

2008 – lansarea aplicației pe iOS

În 2008 s-a lansat App Store, iar Facebook și-a creat aplicația iOS. De atunci, Facebook a devenit cea mai descărcată aplicație. În același an a fost introdusă și opțiunea de „Facebook chat”.

2009 – „Vine Like-ul”

Este introdus butonul „Like” ceea ce în traducere înseamnă „Îmi place”. Utilizatorii site-ului puteau da like la fotografii grupuri sau pagini, lucru care nu s-a schimbat până în prezent.

2010 – Un nou record de utilizatori

Facebook depășete 500 de milioane de utilizatori din toate colțurile lumii. Totodată, se recurge la o actualizare prin care pozele încărcate de fiecare persoană să apară în partea de sus a profilului.

2011 – Apare Faceboo Messenger, iar tot ce faci se contorizează

Acesta a fost una dintre cele mai semnificative și îndrăznețe intervenții făcute de către Facebook. Pe prima pagină a fost introdusă cronologia. Totodată, a fost introdus și Facebook Messenger.

Ce se întâmplă după 2012 și până în prezent afli pe Agora.md