Alina Alexei este tânăra care mai bine de șapte ani nu își vede o zi fără sport. A făcut 12 ani dans de gală și 9 ani de balet, iar acum este pasionată de tot ce înseamnă mișcare și mod sănătos de viață. Rezultatele sunt desigur fabuloase.

Alina are un corp de invidiat. Am provocat-o să ne spună care sunt micile ei secrete, dar și să ne ofere câteva sfaturi din propria experiență.

De câte ori pe săptămână mergi la sală?

„Acum frecventez sala de sport de trei ori pe săptămână, pe când în perioada caldă a anului – de patru-cinci ori.”

În cât timp ai început să vezi rezultatele?

„Practic sportul de la vârsta de 5 ani. Cei 12 ani de dans gală și cei 9 de balet și-au lăsat amprenta asupra ținutei și aspectului meu fizic.”

„Respectiv, când am pășit pentru prima dată în sala de forță, a fost ușor să mă acomodez iar din considerentul că urăsc să îmi irosesc timpul în zadar, depuneam multă diligență pentru a obține rezultatele mult dorite, care nu au întârziat să apară chiar din prima lună.”

„După 6 ani de frecventare a sălilor de sport, am conștientizat că așteptările scontate vor apărea doar dacă sunt respectate orele de somn și regimul alimentar și desigur, dacă antrenorul este unul profesionist, fiindcă el trebuie să vă aducă la cunoștință că tempoul și respirația în timpul efectuării exercițiilor își au aportul său, iar dacă tehnica nu este una corectă, vă puteți alege cu unele traume în schimbul unui corp tonifiat.”

Cum este regimul tău alimentar de la ce alimente te abții? 

„Regimul meu alimentar este compus din câteva mese principale și mici gustări între ele. Nu mă înfometez niciodată, iar ultima masă o i-au până la orele 20:00” 

„Mănânc orice îmi doresc pe parcursul zilei, dar în cantități moderate. Am exclus pâinea, pastele, alimentele picante, sucurile, apele carbogazoase, zahărul și nu optez pentru mâncarea prăjită.”

Ce ar trebuie să mâncăm înainte de antrenamente pentru a avea energie?

„Nivelul de energie pe care îl avem în fiecare zi depinde, în primul rând, de calitatea alimentelor pe care le consumăm.”

„Mâncarea plină de calorii goale, gen fast food, alimentele prăjite, mezelurile ne vor face să ne simțim obosiți și lipsiți de motivația de a merge la sport. Explicația este că organismul are nevoie de multă energie ca să digere alimentele respective, iar acest lucru ne moleșește.

Cu două ore înainte de antrenament este indicat să luăm o masă bogată în carbohidrați (dar în cantități moderate) și proteine. Cele mai sănătoase variante pot fi pui cu cartofi dulci, pește cu orez. De asemenea, leguminoasele, fructele (banane, portocale) precum și migdalele, nucile reprezintă o bună sursă de energie.”

Ce se întâmplă dacă după antrenamente nu ne putem abține și mâncăm?

„Nu mai putem pune la îndoială faptul că o alimentatie greșită poate anula toate eforturile depuse în timpul antrenamentului.”

„Eu recomand  să mâncați după o oră de la finalizarea antrenamentului. Alimentația după antrenament trebuie aleasă cu atenție, astfel încât să dețină proprietățile nutritive necesare pentru refacerea organismului. Mesele care au un conținut prea mare de grăsimi și care sunt greu de digerat, se vor depunde sub formă de țesut adipos și veți adăuga kg. Dacă ar fi să fac o listă de alimente interzise, acestea ar fi alimentele picante și cele bogate în grăsimi, sucurile, ciocolata, legumele crude, gustările sărate, produsele de patiserie si desigur fast food-ul.”

Există o posibilitate prin care în unele părțile ale corpului să slăbim și în altele să adăugăm kg? 

„Totul este posibil dacă ne alimentăm corect.”

În cazul în care ne dorim să avem o talie de viespe și un posterior ca la JLo, trebuie mai întâi să slăbim, ceea ce  înseamnă să scădem numărul de carbohidrați și să consumăm cât mai puține kcal pe zi, astfel încât să scadă procentajul de grăsimi din organism. Abia după, vom putea pune accent pe mușchii fesieri, de regulă acest lucru se face prin antrenamente grele la picioare (fandări, așezări etc) și includerea glucidelor și a carbohidraților cu absorbție lentă (spre exemplu pastele) în alimentație.”

 Există o frică a femeilor care cred că dacă fac exerciții cu greutăți își vor transforma corpul într-unul plin de mușchi, este asta adevărat? (Cum obținem de exemplu picioare tonifiate,  dar fără mușchi?)

„Nu este adevărat, aceasta reprezintă doar o scuză de a nu frecventa sălile de sport.”

„În funcție de regimul alimentar și tipul de antrenamente, putem obține diferite rezultate. Cine nu dorește să crească masa musculară trebuie să nu consume mai mult de 1200-1400 kcal pe zi, iar antrenamentul să cuprindă exerciții cu mai multe repetări (15-25 repetări) și mai puține greutăți, astfel, atunci când mușchiul este ținut în tensiune mai mult de 40 de secunde, fibra musculară nu crește. Persoanele care doresc să aibă un corp tonifiat, dar fără mușchi, deși mi se pare acest lucru aberant, se pot ocupa cu oricare tip de sport (gimnastică, înot, dansuri).”

Sursa foto: Instagram