De cele mai multe ori, sărim peste micul dejun, iar când ne aşezăm totuşi la masă, mulţi dintre noi facem alegeri neinspirate: mâncăm mezeluri, pâine albă, unt, ouă şi bem sucuri de fructe cu E-uri, sau o cantitate mare de cafea. Dacă îţi doreşti o viaţă sănătoasă, începe cu micul dejun! În primul rând este important să te educi în aşa fel, încât să mănânci dimineaţa, iar apoi trebuie să fii conştientă de ceea ce mănânci. Mai jos, îţi prezentăm o listă cu cele mai recomandate şi sănătoase alimente pentru micul dejun. 1. Ovăzul. Alege-l pe cel integral, fără adaos de zahăr şi fă-ţi un bol cu cereale super-sănătos. Îl poţi mânca cu lapte sau cu iaurt degresat, iar dacă ţi se pare prea uşurel, mai poţi adăuga şi seminţe sau fructe uscate (stafide, merişoare, goji). Ovăzul este o sursă buna de fibre, acizi graşi omega 3, acid folic, potasiu, antioxidanţi şi are puţine calorii!


2. Iaurtul grecesc
este o sursă extraordinară de calciu şi proteine. Un iaurt de 170 de grame conţine cam 15-20 de grame de proteine, pe când aceeaşi cantitate de iaurt normal conţine doar 9 grame de proteine. În ceea ce priveşte calciul, 170 de grame de iaurt conţin 20% din necesarul zilnic. Dacă nu ai timp să stai la masă, îl poţi mânca cum ajungi la birou.

3. Pâinea integrală este o sursă bună de nutrienţi esenţiali, inclusiv fier, vitamine din grupul B-urilor şi vitamina E. În plus, studiile arată că acestea scad riscul de boli cronice. Din pâinea integrală, fă-ţi un sandwich sănătos cu brânză şi legume. O variantă pentru cele care vor să slăbească este brânza cottage.

4. Bananele sunt unele dintre cele mai recomandate fructe pentru micul dejun, deoarece au în compoziţie un carbohidrat sănătos, care te ajută să te menţii sătula mai mult timp şi să ţii la depărtare poftele. Bananele le poţi mânca în combinaţie cu cereale sau îţi poţi face o salată în care să le combini şi cu alte fructe: portocale, mere, kiwi, struguri.

5. Untul de arahide este o sursa buna de grasimi monosaturate, care ajuta la reducerea colesterolului rau din sange, dar este si o sursa buna de proteine care contribuie la o mai mare satietate. Alege un unt de arahide cat mai bio si nu consuma mai mult de o lingurita-doua la masa. Si untul de migdale este o alegere la fel de buna!

6. Afinele – deşi sunt atât de micuţe sunt considerate nişte superfructe datorită conţinutului mare de antioxidanţi. Studiile sugerează că un consum regulat de afine îmbunătăţeşte memoria, funcţiile motorii, tensiunea arterială şi metabolismul. Mănâncă afine în combinaţie cu cereale sau cu un mix de seminţe şi nuci.

7. Sucul de portocale este o băutură clasică, însă este foarte sănătoasă, atâta timp cât este obţinută pe loc din portocale proaspete. Dacă obişnuieşti să bei sucuri din comerţ, renunţă la acest obicei, pentru că au mult zahăr şi nu îţi aduc niciun aport nutriţional. În schimb, cumpără-ţi un aparat de stors fructe şi bea suc de portocale în fiecare dimineaţa, îţi va da multă energie.

Sursă: andreearaicu.ro 

Distribuie articolul: