Produs în mod natural în organism, colagenul este o substanță proteică prezența în sistemul osos, sistemul muscular, sistemul digestiv, piele, vase de sânge și articulații. Acesta are rol în regenerarea celulară și a țesuturilor conjunctive și se găsește în mai multe forme în organism, fiecare având propriul mod de acțiune.Organismul produce în mod natural colagen până la 30 de ani, însă producția scade treptat după această vârstă.

Există o listă de alimente care stimulează producția de colagen și care te va ajuta să ai o piele frumoasă, elastică, luminoasă și nu doar.

1. Peștele gras cu piele

Data viitoare când alegi să mănânci somon sau macrou nu uita să savurezi și pielea. Peștele este o sursă excelentă de aminoacizi care favorizează producția de colagen. Te-ai întrebat vreodată de ce pielea peștelui este atât de netedă după ce îndepărtezi solzii? Pielea conține colagen de tip 1, care reprezintă majoritatea colagenului din pielea oamenilor.

2. Ardeiul gras roșu

„Vitamina C este unul dintre principalii nutrienți care cresc sinteza de colagen, iar ardeii grași roșii sunt alimentul ideal pentru a obține o doză ridicată”, spune dr. Moore.

3. Roșiile

Roșiile, mai ales cele uscate, conțin multă vitamina C de care corpul are nevoie pentru a putea produce colagen. De asemenea, roșiile conțin licopen, antioxidantul care protejează pielea de efectele nocive ale razelor solare și previne deteriorarea colagenului.

4. Zeama de oase

Este una dintre cele mai populare surse de colagen. O poți prepara chiar tu folosind oase de pui sau de vită pentru a obține o doză importantă de nutrienți, dar trebuie să ai mai multe ore la dispoziție. Dacă nu poți rezerva atât de mult timp preparării, poți lua de la magazin zeamă de oase, dar evită variantele cu mult sodiu sau conservanți.

5. Fructele de pădure

Murele, zmeura, afinele și căpșunile îți oferă doze ridicate de vitamina C care fac minuni pentru piele. În plus, conțin acid elagic, care luptă eficient împotriva degradării la nivel celular cauzată de razele ultraviolete.

6. Carnea de vită

Dacă îți plac burgerii sau friptura suculentă de vită, să știi că vei obține și mult zinc în timp ce savurezi gustul special. „Zincul stimulează producția de colagen, iar carnea de vită conține cei 3 aminoacizi care formează colagenul: glicina, prolina și hidroxiprolina”, potrivit dr. Moore.

7. Portocalele

O portocală medie conține 70mg de vitamina C. Este o gustare ideală pentru femeile care vor să aibă un ten întinerit, având în vedere faptul că necesarul zilnic este de 75mg.

8. Ouăle

Nu contează dacă îți plac fierte, sub formă de omletă sau dacă preferi ouăle ochiuri. Important este să consumi gălbenușul pentru că vei obține colagenul esențial pentru frumusețea tenului și a părului. De asemenea, ouăle conțin aminoacizii necesari pentru producția suplimentară de colagen.

9. Stridiile

Dacă le considerai un răsfăț ocazional, este posibil să te răzgândești după ce te convingi că elimină ridurile. „Stridiile sunt o sursă excelentă de cupru, un mineral cu rol de bază în cadrul producției de colagen”, spune dr. Moore.

Sursa

Distribuie articolul: