Macar o dată în viață ai trăit starea de nefericire sau ai întâlnit persoane care declară că au avut momente de nefericire. Atâta timp cât această stare intervine rar, se înscrie în limita normalului, dar dacă momentele de nefericire sunt periodice sau ciclice, atunci se recomandaă a fi căutate soluții pentru a le diminua intensitatea sau a le micșora frecvența.

Ce provoacă această stare?

Poate singurătatea, decesul cuiva apropiat, neliniștea, lipsa de iubire, de încredere în sine, sentimentul de a fi neînțeles/neințeleasă sau neacceptat/ă de cei din jur, greutățile materiale, lipsa provocărilor profesionale etc.


Cum se manifestă o astfel de persoană?

În primul rând, își plânge de milă, îi consideră pe ceilalți vinovați de starea sa, se consideră neînțeleasă, poate chiar manifestă sentimente de superioritate legate de starea privilegiată pe care o simte.

O persoană care se declară a fi nefericită îi poate respinge pe cei din jur tocmai pentru a-și confirma și întări sentimentele de nefericire pe care le trăiește. Ea poate aprecia personalitățile romantice, neînțelese, cu care găsește similitudini, consolându-se cu ideea că “trebuie să fii special pentru a fi nefericit”.
 

Aceasta atitudine poate sa-i confere persoanei nefericite dreptul de a fi consolată sau compatimită?

Astfel de persoane sunt evitate pentru că nimănui nu-i place să aibă în preajma sa oameni care mereu se plâng, nefăcând nimic pentru a-și depăsi starea. Diminuarea stării de nefericire nu se face prin eliminarea cauzelor de suprafață, a celor aparente, pentru că această persoană va gasi un alt motiv pentru a fi nefericită.

Cum îți dai seama când o persoană este fericită?

Este atât de diferit de la o persoană la alta! Poate că atunci cand este optimistă, chiar dacă nu sunt schimbări majore, comparative cu ziua de ieri; când totul parcă-i zâmbește sau poate atunci când totul i se pare mai frumos, mai bun, mai accesibil și mai ușor de realizat.


Cum poți avea stări de fericire?

1. Urmărește zilnic cu privirea și cu gândul tot ce te înconjoară: oameni, locuri, natura, chiar și forfota unui nou început de zi. Lasă-te cuprinsă de bucurie, mulțumire, recunoștință!

2. Fii mai puțin critică cu cei din jur și mai generoasă cu propria persoană. Te vei simți mai bună!

3. Fă complimente celor din jur!

4. Zâmbește mai des!

5. Iubește-ți familia!

6. Nu mai trăi în trecut și iartă persoanele care crezi că poartă vina nefericirilor tale.

7. Poți plânge, dacă simți nevoia să te eliberezi, dar nu o face pentru a stârni compasiunea celor din jur.


8. Dedică o parte din timpul tău unei activități care-ți face plăcere.

9. Perfecționează-te profesional și personal.

10. Fă o activitate fizică.

11. Lărgește-ți grupul de cunoscuți.

12. Îngrijește-te, ca persoană, atât din punct de vedere medical, cât și estetic.

13. Din fiecare experiență, reține partea bună pentru a o multiplica și cea mai puțin bună pentru a o evita;

14. Nu te lăsa demoralizată de problemele de natură economică.


Cunoscând câteva metode prin care poți trăi stări de fericire, nu-ți rămâne decât să le identifici pe cele care ți se potrivesc cel mai bine, și să le pui în practică înlocuind stările de nefericire cu cele de fericire!

Sursa: psychologies.ro

Sursă foto: www.kudika.ro,aaroneves.blogspot.com, www.wallpaperhi.com, alyzaanne.wordpress.com,www.sheknows.com

Distribuie articolul: