Acidul folic este o formă a vitaminei B care ajută la dezvoltarea şi regenerarea celulelor obişnuite, fiind în special important în primele săptămâni de dezvoltare a bebeluşului din burtică. Ajută la formarea corectă a creierului şi măduvei spinării, fără care există un risc mai mare de pierdere a sarcinii, respectiv riscul de 1 la 1000 ca bebeluşul să aibă un defect de tub neural. Dupa ce rămâneţi însărcinată, doza trebuie să crească la cel puţin 600 micrograme, totuşi medicul poate recomanda 1000 micrograme, iar cele mai multe vitamine prenatale conţin această cantitate. Dacă aveţi unul dintre riscurile unui defect de tub neural, ar fi bine să luaţi chiar 4000 micrograme, adică o doză de până la 10 ori mai mare decât cea recomandată în mod normal. Discutaţi cu medicul despre orice probleme potenţiale şi medicul va stbili dacă este necesar să luaţi o doză mai mare. Este important de ştiut că acidul folic este o vitamină solubilă în apa, deci corpul va elimina automat orice cantităţi în exces, ceea ce aproape că exclude riscul unei supradoze, spre deosebire de vitamina A, de exemplu. 

Versiunea naturală a acidului folic, folaţii, este prezentă în anumite alimente, însă nu este la fel de uşor sau eficient absorbită de organism. Alimentele verzi conţin în general folaţi, versiunea naturală a vitaminei. Printre sursele excelente de folaţi se numără cerealele pentru micul dejun, lintea, fasolea şi legumele înrudite cu ea, mazărea, ficatul de pui şi cel de vită. Printre sursele bune se numară broccoli, porumbul conservat, pastele şi pâinea cu suplimente, varza de Bruxelles, sucul de portocale şi fructele de avocado.

Sursa: desprecopii.com 

Distribuie articolul: