#LucrămAcasă a devenit în această perioadă o realitate pentru mulți. Chiar dacă pentru unii anterior nu era de închipuit să facă rapoarte sau să ordoneze lucrurile de acasă. Cine știu mai bine acest proces dacă nu cei care fac muncă de acasă mereu, nu doar în perioadele de carantină. Moldoveanca Nati Vozian este stabilită de ceva ani la București și muncește pentru o companie internațională de acasă. Nati ne-a oferit câteva sugestii practice care ne vor ajuta să fim mai productivi în timp ce #LucrămAcasă.

„Am văzut foarte multe discuții despre carantină și lucrul de-acasă. Eu lucrez de acasă de aproape 1 an și jumătate. Nu pretind nici a fi experta, nici a fi în poziția de a da recomandări. Dar pot împărtăși experiența și lucrurile care m-au ajutat să fiu și productivă, și fericită, și realizată, lucrând de acasă”, menționează Nati într-o postare.

Iată câteva reguli care o ajută pe ea să fie productivă de acasă:

  1. „Autodisciplina, planificarea și dragostea de sine sunt importante.
  2. Atitudinea și cum percepi lucrul de-acasă vs cel din oficiu este strict în capul nostru – scrieți pe o hârtie calitățile, lucrurile, factorii care determină productivitatea voastră. Vedeți care sunt corelate cu lucrul de-acasă și cu cel de la birou.
  3. Comunicarea cu colegii, managerii, clienții nu este nicidecum influențată de faptul de unde lucrezi. Vezi punctul 2.
  4. Planificarea și gestionarea zilei ține de fiecare în parte și este în spațiul tău de control . De exemplu, eu îmi structurez ziua astfel:
  • De la 8:00 la 10:00 – verificare mesaje, discuții interne, dejun – neapărat!
  • De la 10:00 la 17:00 – call-uri interne și externe, raportare, clarificare, analizare etc.
  • De la 17:00 la 19:00 – planificare pentru a doua zi, prioritizare, sintetizare.

Uber mega important!!!

„Lucrul de acasă nu înseamnă un regim dezordonat alimentar! Dejunul, prânzul, cina sunt obligatorii. Nu se mănâncă la laptop sau cu telefonul pe masa! Pauza e pauza! După ora 19:00 – timp liber – socializare, lectura, seriale. Dobby is free. Eu am o regulă în zilele de lucru – 80% trebuie făcute, 20% – vreau să le fac și mi le aleg eu singura ( libertatea de a alege micile plăceri ale vieții e fenomenală).”

Continuăm cu regulile pe care să le urmezi:

5. Bucurați-vă de rezultatele obținute și de munca pe care o faceți. Sunt zile mai proaste, dar și mai bune – emoțiile trec, dar rezultatele rămân.
6. Lucrul de acasă nu înseamna disponibilitate 24 din 24 de ore. Delimitați foarte clar viața personală și cea privată. Echilibrarea activităților personale cu cele profesionale este crucială.
7. Gândiți-vă la avantajele lucrului de-acasă – bani și timp economisiti pentru transportul public, învățarea și adaptarea, mai mult timp cu cei dragi etc.
***
Adaptarea și adoptarea sunt 2 strategii pe care noi, astazi, va trebui să le aplicăm în viața de zi cu zi – începeți cu lucrul de-acasă 🤗”, a notat în final Nati Vozian.

Distribuie articolul: