De obicei, micul dejun și prânzul sunt consumate pe fugă, ceea ce transformă masa de seară în cea mai importantă masă a zilei. Mare greșeală, spun nutriționiștii!

Ce alte greșeli faci, probabil, și tu la masa de seară? Iată câteva exemple explicate de dr. J. Cheskin, directorul Centrului de Management al Greutății Johns Hopkins din SUA și Mellisa Lanz, fondatoarea site-ului TheFresh20.

1. Mănânci cel mai mult la masa de seară

Cina trebuie să fie o masă ușoară, undeva sub 500 de calorii. Din nefericire, oamenii consumă mult mai mult decât atât, este de părere dr. Cheskin.

2. Pui toată mâncarea pe masă

Atunci când servești cina, pune pe masă doar farfuriile pline, nu și vasul în care ai încălzit mâncarea. De asemenea, înainte de a mai cere o nouă porție, așteaptă 10 minute. „De multe ori, discuțiile din timpul mesei îți distrag atenția și pierzi semnalul de sațietate transmis de creier”, explică Lanz.

3. Mănânci uitându-te la televizor

Mâncatul și privitul la televizor nu sunt buni prieteni când vine vorba despre sănătatea ta. Nu te bucuri nici de mâncare, nici de programul TV. „Cel mai bine este să le separi pentru că, uitându-te la televizor în timp ce mănânci, ai tendința să consumi mai mult decât ai nevoie”, spune Cheskin.

4. Ții sărea pe masă

Atunci când vezi sărea pe masă, ai tendința să o folosești. Pune pe masă, în loc de sare, alte condimente: ierburi aromate, oregano, cimbru etc.

5. Mănânci în oraș

Cinele în oraș nu sunt foarte sănătoase. Este recomandat să nu mănânci la restaurant mai mult de o dată pe săptămână. Preparatele gătite în bucătăriile restaurantelor sunt, de obicei, bogate în calorii, au multe grăsimi și zahăr. Fast-food-ul iese total din discuție.

 6. Ai și deșert

Se obișnuiește că după o cină copioasă să savurezi și un deșert apetisant. Acest lucru duce la creșterea glicemiei în sânge, care te va ține treaz mai mult decât ți-ai dori.

SURSA

Distribuie articolul: