Aroma puternică a cărnii de iepure, prețul destul de mare și milă stârnită de acest animal mic și drăgălaș când vine vorba despe tăierea lui fac ca acest sortiment de carne să nu fie consumat prea des și să nu se găsească la orice măcelărie ori supermarket, precum în cazul cărnii de pui sau de vită. Așa că ne putem lesne întreba: de ce e bine să o consumăm și cum să o facem și mai savuroasă?

Știai că în anii ’40, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, iepurele se află mai des pe mesele americanilor decât alte tipuri de carne? Acest lucru s-a petrecut deoarece a existat o criză a resurselor alimentare, în special a celor de carne. Iepurii se cresc ușor și se înmulțesc foarte repede, ceea ce este un avantaj pentru crescători.

În ciuda reținerilor pe care le au oamenii, carnea de iepure este destul de sănătoasă și are multe beneficii pentru sănătate:

– este o carne mult mai dietetică decât alte sortimente, cu un conținut scăzut de grăsimi. O porție de 100 de grame de carne de iepure conține 173 de calorii, în comparație cu carnea de pui, care conține 201 calorii, și cu carnea de vită, care conține 295 de calorii. Nici nu se poate compară cu porcul, care conține cam 400 de calorii la o porție de 100 de grame, sau cu carnea de miel, care conține circa 300 de calorii la aceeași porție.

– carnea de miel este plină de nutrienți, având un procentaj ridicat de proteine: la o porție de 100 de grame, ai 28 de grame de proteine ușor digerabile, semnificativ mai multe decât în carnea de vită sau pui. Totodată, carnea de iepure este o sursă importantă de fier, care îi și da gustul special. O porție de iepure conține 4 grame de fier, dar și 204 miligrame de fosfor și 292 de grame de potasiu.

– dacă urmezi o dietă săracă în grăsimi, atunci ai putea să încerci să consumi mai multă carne de iepure. O porție are 6,8 grame de grăsime, în comparație cu vită, care conține 18,3 grame de grăsime, sau cu porcul, care conține 9 grame de grăsime. O porție de iepure conține 70 de miligrame de colesterol, ceea ce nu este mult față de alte sortimente de carne. Pentru a avea o dietă sănătoasă, nu trebuie să depășești un consum zilnic de 300 de miligrame de colesterol.

– carnea de iepure conține vitamine importante, dintre care o doză mare de vitamină B 12 (o porție conține peste 100% din doză zilnică recomandată). Vitamină B12 joacă un rol esențial în funcționarea sistemului nervos, dar și în formarea celulelor roșii. Interesant este că trupul tău are abilitatea de a stoca această vitamină, așa că, dacă vei consumă carne de iepure, vei avea adevărate rezerve în organism pentru „zile negre”. Carnea de iepure mai conține și vitamină B3, o porție având circa 40% din doză zilnică recomandată. Aceeași vitamină se găsește și în carnea de pui și este cea care te ajută să te vindeci mai repede atunci când ai o răceală.

Carnea de iepure mai are avantajul că se gătește ușor, însă trebuie să știi câteva trucuri:

1. Carnea trebuie gătită până atinge temperatură de 80 de grade Celsius. El poate fi făcut la grătar, copt, fiert sau prăjit la tigaie.

2. Acest tip de carne trebuie gătit la o temperatură destul de mică în cuptor: 106 grade Celsius. Este gata cam într-o oră sau o oră și jumătate, în funcție de cuptor. Un truc important este să acoperi des carnea cu sos în timp ce se gătește, pentru că este un sortiment slab, care se usucă ușor.

3. Cele mai bune produse cu care poți asezona și îmbunătăți gustul cărnii de iepure sunt: pătrunjelul, rozmarinul, salvia, uleiul de măsline, măslinele, vinul roșu și marinată de zahăr sau miere.

4. Atunci când vrei să faci iepure la grătar, marinează-l înainte sau dă-l cu zeamă de lămâie și ulei de măsline, asezonandu-l după gust. Pune carnea pe foc mare la început, apoi las-o să se facă la căldură medie pentru circa 40-45 de minute, cu un capac deasupra, întorcând-o din când în când.

Carnea de iepure este un aliment sănătos și sărac în grăsimi, așa că încearcă să o consumi măcar din când în când, ne îndeamnă sursa citată.

Distribuie articolul: