În luna aprilie 2018, în cadrul Campaniei EA.md #Cumamemigrat am cunoscut povestea de succes a Raisei Candu. Moldoveanca are, de mai bine de doi ani, unul dintre cele mai cotate restaurante din inima Veneției, se poate lăuda cu clienți fideli și recunoștință pentru căldura cu care primește în cafenea fiecare om care îi trece pragul. I-am trecut și noi recent pragul cafenelei și am descusut-o de toate secrete. Câteva, foarte prețioase, mai jos.

Cum și De ce ImprontaCafe 

„Fiecare dintre noi, intrând într-un restaurant sau în orice local, își lasă amprenta doar servind un suc sau o cafea. Adică își lasă amprenta (Impronta). În cei peste 17 ani de experiență, o bună parte dintre care tot în domeniul restaurantelor, am înțeles ce vor oamenii care intră într-un local. Ce așteaptă și ce le face plăcere. Astăzi e cumva straniu dacă cineva pleacă din cafeneaua noastră fără să vrea să ne mulțumească sau să ne cuprindă pentru că a rămas într-adevăr mulțumit. Asta ne ridică din orice greutate”, ne-a mărturisit Raisa.

Raisa își lasă amprenta peste tot

„Am lucrat în restaurante de la chiuveta de spălat vasele și până la management, ceea ce fac acum în restaurantul meu. Știu pe îndelete orice proces într-un local și nu mi-e rușine, în orice moment, să fac munca oricăruia dintre colegii mei, la nevoie. O să mă vedeți peste tot în restaurant: și recomandând vin, și servind bucate, și alergând să verific la bucătărie, și măturând, și… nu exagerez, chiar zugrăvind pereții (după apele mari din această toamnă). Mai am o regulă: nicio mâncare nu iese din bucătărie către masa clientului fără să o gust”, recunoaște moldoveanca.

5 reguli de business după care se conduce

„Am fost deseori în pană de idei sau de motivație, însă absolut tot ce facem în afaceri cred că trebuie să ne asumăm. Să ne asumăm riscurile ar fi prima regulă, imediat urmată de a doua: să nu ne temem de schimbări, dar să încercăm să fim pregătiți (fie că pierdem sau câștigăm).

E bine să investim, însă recomandarea mea este să nu faceți investiții mari deodată. Pot apărea situații dificile, iar asta o să vă descurajeze foarte mult. Probabil regula este valabil în majoritatea cazurilor când lucrăm cu oamenii: clientul are mereu dreptate, secretul este să facem din dreptatea lui avantajul nostru.

Ultimul, dar nu cel din urmă lucru… poate chiar primul care te va recomanda în cazul în care afacerea e una din alimentația publică: Calitatea, calitatea și iarăși calitatea produselor! Nimic nu este mai memorabil decât ceva gustos, servit într-o atmosferă caldă și acompaniat de un vin bun și o deservire de calitate. Nu e complicat să le avem pe toate, dar e mare măiestrie să le păstrăm de-a lungul timpului”, ne-a mai povestit Raisa Candu.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

Oggi Catering … Mozzarella di Bufala all’italiana#chefistam

O postare distribuită de improntacafe (@improntacafe) pe

Testează echipa, dar și o recompensează

„Le-am promis celor din echipa mea că, după ce dau creditul mare care m-a ajutat să deschid restaurantul, neapărat le voi majora salariile. M-am ținut de cuvânt și le-am mulțumit astfel pentru orele și zilele multe în care m-au ajutat dezinteresat, fără să aștepte recompense financiare. E adevărat, aleg oamenii pe sprânceană, iar în cadrul restaurantului mai lucrează doar un singur moldovean – el a reușit să treacă cu brio toate testele și încercările în timp”, ne-a mai dezvăluit femeia de afaceri.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de improntacafe (@improntacafe) pe