Crampele musculare sunt foarte neplăcute, mai ales că în mare parte, apar noaptea. Este vorba de acea durere care apare brusc și te trezește din somn întrebându-te ce se întâmplă. Cauza exactă e încă necunoscută, există însă bănuieli că durerea ar putea fi declanșată de suprasolicitarea musculară din timpul zilei prin exerciții fizice sau activitate fizică intensă sau, dimpotrivă, de ore în şir stând în picioare pe o suprafață dură ori așezată, pentru perioade lungi de inactivitate. Deshidratarea, lipsa mineralelor esențiale, cum ar fi potasiul și sodiul și, cel mai frecvent, întinderea sau contractarea mușchilor. E important să tratezi cauza pentru a scăpa de efect. Iată 5 rețete care, odată implementate, vor alunga crampele.

1. O dietă echilibrată
Dacă ai deficit de potasiu, calciu sau alte minerale, ai și un risc mai ridicat de a suferi de crampe musculare. Ia suplimente cu magneziu, calciu și potasiu. Bananele și stafidele sunt surse importante de potasiu, un mineral care previne crampele. Calciul îl poți lua din lactate, iar fructele și legumele proaspete îți vor oferi esențualul pentru organismul tău.

2. Hidratează-te!
Diureticele, precum cofeina și alcoolul, sau anumite medicamente pot deasemenea declanșa crampele, întrucât pot priva organismul, odată cu lichidele pierdute, de mineralele necesare funcționării lui (sodiu, potasiu, magneziu, calciu). Ține o sticlă cu apa la îndemână și bea din ea, cu înghițițuri mici, toată ziua (2 litri este norma zilnică). Amintește-ți să faci acest lucru și atunci când exersezi.

3. Pregătește mușchii
Mușchii se contractă în timp ce exersezi, așa că e bine să-i pregătești înainte – dacă nu faci asta, se pot bloca ușor în timpul efortului, ceea ce duce la apariția crampelor. Și răcirea mușchilor e importantă. După exerciții, mușchii sunt întinși/ contractați, de aceea câteva mișcări de stretching îi va ajuta să revină la forma inițială și să prevină crampele.

4. Pregătește-ți somnul
Relaxează-te. Nu mânca și nu bea alcool sau băuturi energizante înainte de somn. Folosește o pătură electrică în nopțile friguroase și evită să întinzi/contracți mușchii, purtând o pijama lejeră.

5. Vitamine din medicamente
La medicamente se recurge în cazuri extreme și doar la indicația medicului. Totuși, e bine să știi care sunt cele mai indicate: Vitaminele B (B12, B6, riboflavina și tiamina), coenzima Q 10 și suplimentele de calciu gluconat cu D3 au efecte bune în tratamentul crampelor; Magneziu B6 conține magneziu lactat și pidolat, vitamina B6 (piridoxina), care te pot deasemenea ajuta.

Sursa: Avantaje.ro 

Distribuie articolul: