Pe data de 27 Februarie 2017 un grup de 41 de profesioniști din industria ușoară, reuniți sub brandul național de țară DININIMĂ (brandul Lavielace, brandul Irka Shoes, Brandul EHO etc) au plecat la studii de scurtă durată (2 săptămâni), la una din universitățile de top din domeniul modei, Polimoda, din Florența, Italia.

Plecarea lor a fost posibilă datorită suportului oferit de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internaționala și Guvernului Suediei prin Proiectul de Competitivitate din Moldova și a Centrului de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse” din cadrul Universității Tehnice din Moldova. Pentru acestă vizită, Proiectul de Competitivitate din Moldova a achitat taxa de studii pentru participanți.

Vizita la „Museo Gucci”

Vizita la „Museo Gucci”

Cei 41 de designeri participă la cursuri în funcție de cele 3 teme propuse:

  1. Fashion Design
  2. Fashion Brand Management
  3. Fashion Business Administration

Plecarea designerilor se înscrie în „Fashion Leadership Program”, care are drept scop dezvoltarea abilităților  specifice industriei prin creșterea calității educației tehnice.

polimoda 1

O educației mai bună și trainingurile de specializarea sunt necesare pentru a susține tranziția industriei ușoare din Moldova la producția de la de la producția orientată spre export pentru brandurile internaționale renumite la cele de  marcă proprie, cu o mai mare valoare adăugată. Astfel, Proiectul de Competitivitate din Moldova împreună cu ZIPhouse vor acorda suport pentru a înlătura lacunele referitoare management, marketing și vânzări.

polimoda 2

Proiectului de Competitivitate din Moldova, implementat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei, prin Agenția Suedeză pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională (SIDA), susține industria ușoară din RM din anul 2005, promovând trecerea de la producția „cut-and-make” la design/branduri originale, încurajând ascensiunea în lanțul valoric și, prin urmare, păstrarea locurilor de muncă și creșterea salariilor.

Unul dintre succesele înregistrate de sector este crearea brandului de țară al industriei ușoare, „DININIMĂ” – o platformă cu identitate unică pentru brandurile din Moldova, care oferă avantaje valoroase industriei și contribuie la extinderea pe piața internă. În prezent, peste 60 de branduri se regăsesc sub umbrela „DININIMĂ”, iar produsele lor sunt disponibile în trei magazine dedicate.

Industria ușoară este vitală pentru creșterea economică a țării în ceea ce privește exporturile, locurile de muncă și dezvoltarea regională. Acest sector reprezintă aproximativ 5% din producția industrială a Moldovei, generează 16,4% din exporturile țării, iar antreprenorii din această industrie exportă în peste 10 țări din UE. Afacerile din domeniu sunt amplasate în întreaga țară, numărând peste 23.000 de angajați, dintre care 90 la sută sunt femei din regiunile rurale – factori care stimulează dezvoltarea regională a RM.

Distribuie articolul: