De multe ori poți dobândi o gândire pesimistă fără să realizezi pentru simplul fapt că ești adesea în preajma unei persoane care îți transmite energia negativă. Dacă te simți copleșită de povara gândurile negre și a ideilor care se orientează permanent spre ceea ce se poate întâmpla mai rău, există metode utile pentru a stopa acest proces contraproductiv.

Iată cum te poți proteja de energia negativă din jurul tău pentru a-ți continua viața în mod optimist și eficient:

Asumă-ți responsabilitatea pentru propria persoană

Felul în care te simți și acțiunile pe care le inițiezi nu depind decât de tine. Oamenii care intră în viața ta sunt asemeni unor încercări care îți vor testa diferitele abilități, dar după ce ai luat în calcul toate variabilele, tot tu ai controlul și decizi cum te simți și în ce măsură lași lucrurile să te afecteze. Este esențial să iei o decizie clară de a nu mai fi influențată de energia provenită de la persoanele pesimiste. Acesta este primul pas în direcția succesului și a reducerii stresului.

Rezervă-ți timp pentru a respira

Când simți că ești înconjurată numai de emoții negative este momentul să petreci timp în natură pentru a-ți elibera mintea și a te distanța de un mod de gândire care te forțează să revii la procesul de argumentare de tip negativist. În momentul în care inspiri aer curat, observi peisajul din jurul tău și simți adierea vântului grijile și preocuparea constantă pentru lucrurile minore vor dipărea rapid.

Odată ce ești acolo, respiră adânc, încearcă să simți diferite arome din aer (frunze, iarbă, poate mirosul ploii). În momentul în care vei inspira vei primi energie neutră, iar de îndată ce este în posesia ta o poți redirecționa pentru a neutraliza pesimismul și îngrijorarea cronică. Fă această energie o parte din tine, una pozitivă, plină de armonie. Expiră lent, dar elimină numai lucrurile negative și păstrează noua rezervă de energie creată cu ajutorul naturii.

Aceste pauze au un rol terapeutic și importanța naturii pentru stimularea optimismului nu poate fi contestată.

Impune distanță între tine și tot ceea ce are o conotație negativă

Ieși afară, petrece mai mult timp în aer liber, fă plimbări lungi, joacă-te alături de câinele tău, ia prânzul în mașină, orice soluție la care te gândești și ți se pare utilă pentru a te îndepărta de emoțiile negative merită încercată. În acest mod îți vei recâștiga spațiul personal și vei avea timp să-ți dai seama că aceste gânduri nu te reprezintă, ci sunt mai degrabă preluate din felul de a fi al altcuiva.

Este esențial să descoperi care este modul tău propriu de a reacționa în diferite situații, în loc să te lași copleșită de interpretarea dată de altcineva lucrurilor prin care treci sau veștilor pe care le primești. Trece totul prin filtrul personal înainte de a fi ghidată de ceea ce crede sau i se pare altei persoane. Uneori nu ai nevoie decât de câteva minute pentru a-ți aduna gândurile și a-ți aminti că negativitatea altcuiva nu este și negativitatea ta.

Fii clară cu cei din jur

Când vine vorba despre gestionarea energiei negative și a persoanelor toxice, uneori trebuie să fii tranșantă și să nu-ți fie teamă să spui „nu”. Acest cuvânt simplu are o forță de care uităm de multe ori. Dacă îl utilizezi la momentul potrivit poți opri pe cineva înainte ca influența negativă să se reflecte asupra ta.

Dacă simți că o anumită persoană încearcă să te facă să te simți rău, impune limite și asigură-te că nu are cum să dea o conotație negativă evenimentelor din viața ta. În cele din urmă ar putea fi util chiar și pentru persoana în cauză pentru că va fi o cazie de a-și modifica felul în care se comportă. Este în regulă să-i spui să înceteze pentru că uneori diplomația excesivă nu va face decât să-ți creeze o stare neplăcută.

 

Distribuie articolul: