Este foarte orientată spre profit, asta pentru că mereu trebuie să își motiveze în această cheie cursanții Angry Business. Trainerul și co-fondatorul acestui proiect, Alina Andriuță, a fost luată cu asalt de 20 de întrebări despre experiența acumulată după 20 de ani, iar răspunsurile sunt mai mult decât utile pentru toți cei care „au de-a face cu afacerile”.

Cel mai mult mă caracterizează responsabilitatea și inițiativa

Am înțeles că pot ghida pe cineva în dezvoltarea unei afaceri atunci când am început să am rezultate și am înțeles că drumul către aceste rezultate poate fi foarte standardizat. Există modele care aduc succes și eu nu știu foarte multe detalii despre toate modelele de afaceri, știu însă modelele și cum funcționează tehnologic drumul către rezultat financiar pe plus.

Cea mai mare provocare în carieră… abia urmează

Momentele de criză le-am depășit întrebându-mă „De ce fac ceea ce fac?”. Întotdeauna mi-am amintit că am o motivație puternică să fac ceea ce fac. Și nu este doar socială, este și financiară și este ambiția proprie, care deseori te scoate din criză și te face să mergi mai departe și să crezi în ceea ce faci.

Emisiune 20+ cu Alina Andriuță.00_01_08_48.Still004

O afacere care este deja pe picioarele sale, „Coaptă”, are două aspecte importante de care trebuie să se țină cont:

  1. Strategia de Productivitate – marja comercială a afacerii trebuie să fie din ce în ce mai mare, optimizând procesele.
  2. Strategia de creștere și extindere – să avem un venit suficient încât să ne aducă profit.
  3. Când vrem să lansăm o afacere ar fi bine să nu consultăm pe cineva care să ne rețină din avântul de a face afacere. E bine să învățăm din experiența cuiva, așa ca să nu luăm multe cucuie, iar aici putem cerceta persoana care se află deja pe piață și are succes în domeniu. Trebuie să înțelegem de ce resurse avem nevoie și să găsim persoanele care ni le pot oferi: bani, un cerc social de referință, un model financiar profitabil, experiență, expertiză.

Putem spune că o afacere scârțâie atunci când mult timp, consecvent, fără variații, acest business nu a adus profit. Problema este fie în strategia de productivitate, fie în creștere sau extindere.

În țara noastră e loc de a dezvolta mai bine, din punct de vedere a afacerilor, în domeniul afacerilor inovative. Piața este mică, produsele VIP sau foarte scumpe au un public foarte îngust. Distribuția de marile companii este deja partajată și uneori este greu să pătrunzi în ea.

20+ cu Alina Andriuță.00_00_29_08.Still002Un business trebuie să fie suficient de „angry” că să poată aduce profit.

Ceea ce ne ajută să trecem peste greutăți este acea energie mereu viabilă, energia începutului.

E sănătos ca orice parteneriat să fie  bazat pe anumite reguli. În cazul nostru, echipa de co-fondatori Angry Business, cred că suntem suficient de maturi ca să ne asumăm responsabilitățile rezultatelor ți inițiativa acțiunilor duse până la capăt.

La capitolul eșecuri e foarte interesant: în management este un Tri-C – succesul e al echipei, eșecul este al managerului de vârf. În cazul parteneriatelor n-ar fi bine să fie așa: succesul e al partenerilor și eșecul se împarte proporțional către toți. Nu întotdeauna funcționează.

Se admit șmecherii într-o afacere, suficiente încât să faci profit. Totuși, dacă succesul se clădește pe metode viciate, mult nu va ține. dacă succesul e îndelungat, profitabilitatea e în timp, metodele sunt și au fost bune, sănătoase.

Dacă aș avea un milion de euro aș investi în aceeași nișă de business, aceeași afacere, însă la un public mai mare, poate și în România.

Mă contrez zilnic cu toți colegii mei. Dacă toți trei am avea aceeași idee, înseamnă că cineva dintre noi nu gândește.

De neiertat într-o afacere este lipsa profitului – rezultatul final al activității de zi cu zi. Nu contează ce faci cu el, profitul trebuie să fie! Dacă este obținut prin șmecherii, afacerea moare în timp.

Tatăl meu m-a motivat de mică, el mi-a spus că „Orice ai face în viața ta, să faci într-atât de bine, încât să fii mândră de asta. Iar dacă vei ajunge să mături strada, dar nu poți ști niciodată ce ajungi, să mături atât de bine, încât cei care vor trece pe acolo să întrebe: „Cine a măturat aici?””.

În Management mă ajută planificarea de la capăt. Pornind de la scop, înțeleg ce resurse am nevoie și construiesc sistemul așa ca să reușesc. În Viața profesională mă ajută timpul calitativ și mult, petrecut alături de familia mea. În carieră mă ajută provocările – când am ocazia să zic NU, pentru că nu am mai făcut asta, zic DA – pentru că vreau să fac față la ceva nou.

Cel mai important este ca să nu pierzi pasiunea și mereu să faci cu dăruire ceea ce faci.

Provocarea AGORA o puteți vedea AICI