O persoană a sunat de aproximativ 16.600 de ori la numărul unic 112 de la începutul acestui an. Datele au fost prezentate de Serviciul național pentru apelurile de urgență, care a subliniat că peste 60% din apelurile primite în prima jumătate a lui 2019 nu au fost urgențe.

„Unii oamenii solicită sau vor să ofere diverse informații care nu sunt de competenţa Serviciului de urgenţă 112, alții apelează abuziv, repetat sau involuntar. În mod cert, preluarea apelurilor la numărul unic de urgenţă este îngreunată de procesarea apelurilor făcute neintenționat”, se arată într-un comunicat emis presei.

Instituția a venit cu un exemplu des întâlnit – un telefon pus în buzunar sau aruncat în poșetă fără a bloca tastatura, notează AGORA.md.

„Procedura prevede că, în astfel de situaţii, operatorii 112 sunt obligaţi să asculte apelul preluat timp de 15-20 de secunde, chiar dacă de la celălalt capăt al firului nu se aude niciun sunet, apoi să reapeleze de două ori numărul de pe care s-a efectuat apelul. Pentru un astfel de apel involuntar și care nu este efectiv o urgență reală se pierd timp, resurse vitale în alte cazuri, unde poate fi vorba despre diferența între viaţă şi moarte”, au menționat responsabilii serviciului.

În prima jumătate a anului 2019, operatorii 112 au preluat peste 1,6 milioane de apeluri. Altfel spus, aproximativ 11.400 de apeluri în fiecare zi.

„Apelurile de urgenţă reale reprezintă 38%, iar dintre acestea cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (76,13%), Poliţie (20,66%) şi Pompieri (3,21%).  Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav, dureri abdominale sau de spate, infracțiune contra vieții, contra patrimoniului, incendiile, intervenții de salvare și deblocare”, se mai arată în comunicat.

Cele mai multe apeluri vin din municipiile Chișinău și Bălți, dar și din raioanele Orhei, Criuleni și Hâncești.

Serviciul de apeluri de urgență 112 este disponibil în Moldova din martie 2018. În primul an de existență, serviciul 3.900.000 de apeluri.

Sursa: AGORA

Distribuie articolul: