Deși pare un timp necunoscut de sport, jogging-ul este o formă de alergare lentă, care ajută la creștere, arderea caloriilor și păstrarea unei inimi sănătoase. Pentru practicarea acestui tip de alergare, ai nevoie de încălțăminte moale și comodă, trebuie să renunți la fumat și să te încarci cu multă răbdare. Asta, deoarece jogging-ul însoțește o serie de beneficii serioase.

Poți căpăta o stare de sănătate fizică și mentală dacă practici jogging-ul dimineața, pentru că anume atunci ai nevoie de vitalitate și energie: asta te va ajuta să realizezi toate sarcinile care te așteaptă în timpul zilei;

Practicând jogging-ul, crești fluxul de oxigen, pompat către creier și arzi mai multe calorii, decât mergând pe jos;

Totodată, alergarea mărește capacitatea pulmonară: sacii pulmonari sunt umpluți cu mai mult oxigen vital pentru celelalte organe;

30 de minute de jogging, în fiecare dimineață, ajută la întărirea mușchilor inimii;

Este un tip de sport perfect pentru persoanele care au probleme cu greutatea, deoarece topește în special grăsimile din zona coapselor, șoldurilor și abdomenului (taliei). Dacă îl vei practica regulat, vei obține o ținută de invidiat! Se estimează că la fiecare kilometru alergat prin jogging, pierdem circa 150 de calorii.

Îmbunătățește rezistența organismului la fitness și îți crește capacitatea de muncă;

Te ajută să ieși din zona de confort și să alungi sentimentele negative;

Îți vei stabiliza pofta de mâncare. Organismul va avea nevoie de un aport regulat de calorii. Totodată, te vei impune să faci alegeri mai sănătoase în materie de alimentație și să scapi de afecțiunile digestive;

Întărește mușchii și oasele;

Te ferește de insomnie. În timpul jogging-ului, organismul se va epuiza, după care va adormi mai repede și mai ușor;

Obții o serie de beneficii psihologice: îți construiești încrederea în sine, te îndrepți cu siguranță spre atingerea obiectivelor tale, găsești un plus de putere pentru a-ți rezolva problemele, elimini stresul din organism și scapi de furie/agresivitate. Totodată, în timpul jogging-ului are loc și eliberarea endorfinelor (hormonii fericirii), care te ajută să-ți îmbunătățești atitudinea față de sine și să capeți o stare de euforie;

Lupți cu îmbătrânirea: Jogging-ul necesită mișcarea oaselor și a mușchilor, iar asta împiedică declinul și îmbătrânirea organismului, care are loc odată cu înaintarea în vârstă;

Îți întărești sistemul imunitar și stimulezi organismul să lupte cu: atacul de cord, cancerul, diabetul, hipertensiunea arterială, osteoporoza. Poate preveni, chiar, aceste boli;

Aerul proaspăt, de dimineață, ajută corpul să-și atenueze durerile;

Este ușor de practicat, mai ales dacă îți pui căștile în urechi și asculți muzica ta preferată;

Îmbunătățește elasticitatea și aspectul pielii;

Economisești bani și timp: resurse pe care le pierdeai atunci când mergeai la sală, pentru a alerga pe bandă;

Joggingul mărește durata vieții cu circa cinci ani , așa că încălțați pantofii pentru sport și ieșiți la alergat! Atenție, însă: este important să vă încălziți mușchii și să consumați apă nu doar înainte de jogging, ci și după.

Surse foto: blog.pessemdor.com.br, sfaturipentruvoi.blogspot.com, www.americanwomensuck.com, www.trainbodyandmind.com, www.telegraph.co.uk, www.huffingtonpost.com