Un regim alimentar echilibrat și bogat în substanțe nutritive reprezintă un garant al creșterii și dezvoltării normale a copiilor. Există, însă, o serie de reguli pe care mulți părinți le ignoră, atunci când își alimentează copiii. Pe 12, cele mai importante dintre acestea, vi le relatăm mai jos.

Respectați pofta de mâncare a copilului. Dacă nu vrei ca copilul tău să asocieze de mic pofta de mâncare cu agresivitatea și presiunea, respectă-i apetitul și nu-i impune mâncarea, atunci când nu și-o dorește. Foamea vine oricum!

Carbohidrații din cereale integrale sunt foarte importanți. Principala sursă a acestora este pâinea din cereale integrale, plus orezul, cartofii, crupele și pastele. Fibrele sunt esențiale pentru creșterea unui organism sănătos.

Includeți fructele și legumele de sezon în regimul alimentar zilnic al copilului. Astfel, va asimila zilnic o doză bună de minerale, fibre și vitamine.

Nu deprindeți copilul cu ”premii alimentare”, pentru fiecare prânz sau cină. Noțiunea de recompensă funcționează perfect în mintea copiilor. În caz contrar, copilul va aștepta mereu un premiu dulce. Chiar dacă promiți o recompensă dulce, ai grijă ca aceasta să fie maxim sănătoasă!

Două mese din zi trebuie să conțină proteine, adică să conțină pește, carne, ouă etc.

Și produsele lactate, de câteva ori pe zi, sunt foarte importante. Acestea vor asigura dezvoltarea și creșterea normală a oaselor copilului.

Promovați hidratarea permanentă a organismului. Copilul trebuie să deprindă de mic să bea cât mai multă apă. Și anume apă: nu suc, nu compot, nu ceai. 300 ml de apă în fiecare dimineață, înainte de mâncare, activează organele și întrețin sănătoatea lor.

Oferiți copilului un model sănătos de alimentație. Dacă în farfuria copilului se află cereale cu lapte, iar într-a adultului – crenvurști prăjiți, toată atenția va fi focusată pe farfuria părintelui. Promovați mâncarea pregătită cu aburi și reduceți la maxim alimentele prăjite. Exmplul părintelui este crucial.

Educați cultura alimentației în familie. Fiecare membru al familiei trebuie să știe că la ora 13.00, prânzul e gata, spre exemplu. Regimul alimentar regulat este mama imunității.

Folosiți și uleiul de măsline în pregătirea alimentelor pentru copii.

Treziți curiozitatea în rândul copiilor. Mulți părinți s-au deprins să servească copiilor doar alimente tradiționale, aranjate tradițional și care nu dezvoltă în niciun mod creativitatea și curiozitatea. Încercați aranjamentele alimentare și includeți tot felul de legume crude, care vor fi studiate cu atenție și imaginație de ochiul copilului. Formele și culorile pot fi învățate și din farfurie!

Un principiu important în regimul alimentar este diversitatea alimentelor! Alimentele servite în fiecare zi trebuie să conțină elemente nutritive din toate grupele mari de nutrienți.

Foto: homefoodsafety.org, www.bloglet.com, www.flickr.com, www.behance.net

Distribuie articolul: