Este dovedit ştiinţific: metabolismul, în mod natural, se diminuează după vârsta de 20 de ani (aproximativ cu 2- 3% pentru fiecare deceniu care trece). Acest lucru nu înseamnă însă că singurele variante sunt înfometarea sau acceptarea kilogramelor în plus. 

Iată zece sfaturi pentru a menţine „motorul intern” la funcţionarea optimă, oferite de nutriţioniştii de la Plaisirs sante.

cafea
1. Cafea sau ceai verde la micul dejun 

Printre efectele benefice ale consumului moderat de cafea se numără şi accelerarea metabolismului. O ceaşcă de cafea matinală stimulează organismul să consume calorii timp de două ore. Pentru cei care nu agreează cafeaua, este binevenit ceaiul verde, care este excelent pentru stimularea metabolismului.

2. Dormiţi suficient 

Dacă dormiţi mai puţin de şapte ore pe noapte, este posibil să afectaţi hormonii care controlează metabolismul. De obicei, glucidele sunt cele a căror transformare nu se mai face în mod eficient, ceea ce înseamnă că lipsa de somn poate predispune la diabet şi obezitate.

3. Nu treceţi peste micul dejun

Un mic dejun poate creşte cu 10% ritmul metabolismului, în special dacă este consistent. Se recomandă consumul de proteine şi grăsimi, cum ar fi ouăle şi iaurtul grecesc, care este mai gras decât cel obişnuit. Studiile au arătat că un mic dejun bogat în grăsimi ajută organismul să ardă mai multe glucide şi grăsimi pe parcursul întregii zile. 

4. Trei sau patru mese echilibrate, la ore fixe 

În 2012, cercetătorii de la Universitatea din Ottawa, au ajuns la concluzia că, pentru acelaşi numar de calorii, a manca puţin şi des pe zi nu stimulează metabolismul într-o măsură mai mare decât servirea a trei sau patru mese echilibrate pe zi. Pentru cei care doresc să slăbească, micul dejun ar trebui să fie cel mai copios. Se pare că organismul nostru apreciază un orar al meselor stabil, de aceea ar fi indicat să se respecte şi ora de masă.

mişcare
5. Puneţi-vă muşchii la treabă 

Exerciţiile fizice făcute cu regularitate sunt excelente pentru un metabolism mai rapid, deoarece muşchii sunt cei care ard cele mai multe calorii. Cei care nu au timp sau nu agreeaza exerciţiile în sală, să recurgă la mersul pe jos, urcatul scărilor, mişcarea în natură.

6. Consumaţi proteine 

Un studiu publicat în 2012 în „Journal of American Medical Association” demonstrează că oamenii care consumă mai multe proteine au o rată mai mare a metabolismului bazal. De multe ori, femeile nu consumă suficiente proteine, de aceea ar trebui să urmărească ca din alimentaţie să nu lipsească peştele, ouăle, carnea de pui, fasolea. 

ardei iuţi
7. Ardeii iuţi 

Ardeii iuţi conţin o substanţă numită capsaicină, care s-a dovedit ştiintific că stimuleaza sistemul nervos şi metabolismul. Pentru cei cărora le place gustul picant, iată încă un motiv bine intemeiat de a-i consuma în mod regulat.

8. Beţi apă

Consumul de apă creşte uşor metabolismul, în special atunci când este rece. În funcţie de dispoziţia personală, când este posibil, un pahar de apă cu câteva cuburi de gheaţă şi puţină zeamă de lămâie se va dovedi un stimulent, deoarece organismul va utiliza energie pentru a se reîncălzi.

9. Mâncaţi suficient 

A nu mânca suficient poate încetini metabolismul cu până la 30%, consideră specialiştii Centrului de sănătate de la Universitatea din Illinois. În loc să te înfometezi şi să mori de foame, este mai eficient să consumi alimente sănătoase şi să faci mişcare. Este şi o strategie mult mai puţin frustrantă.

10. Optimizaţi funcţia tiroidiană 

Problemele legate de funcţionarea tiroidei sunt foarte des întâlnite, în special în rândul femeilor. Când ţinerea sub control a greutăţii pare dificil de realizat, mergeţi la medic pentru a efectua un control la această importantă glandă a metabolismului. 

Distribuie articolul: